خبرگزاری کار ایران

بلیط هواپیما استانبول به تهران

بلیط هواپیما استانبول به تهران
کد خبر : ۱۴۹۵۲۹۲

اگر به دنبال سفر به یک جای خوش آب ‌و ‌هوا هستید که تا در کنار عزیزان خود خاطرات به یاد‌ماندنی داشته باشید، حتما به استانبول سر بزنید چرا‌که با حال و هوای بهاری استانبول و مکان‌های دیدنی بسیاری که دارد، بدون‌شک بهترین گزینه برای گذراندن اوقات ‌فراغت شماست.

اگر به دنبال سفر به یک جای خوش آب ‌و ‌هوا هستید که تا در کنار عزیزان خود خاطرات به یاد‌ماندنی داشته باشید، حتما به استانبول سر بزنید چرا‌که با حال و هوای بهاری استانبول و مکان‌های دیدنی بسیاری که دارد، بدون‌شک بهترین گزینه برای گذراندن اوقات ‌فراغت شماست. جهت خرید بلیط هواپیما استانبول به تهران از سایت علی‌بابا اقدام کنیم.

معرفی استانبول

استانبول یکی از سه کلان‌شهر بزرگ خاورمیانه پس از قاهره و تهران شناخته میشود که در سال ۲۰۲۴ آمار جمعیت این شهر حدودا ۱۸،۸۰۰۰،۰۰۰ برآورد شده است که به همین‌دلیل آن‌را بزرگترین کلان‌شهر اروپا میخوانند. از آنجایی که استانبول آداب و فرهنگی بسیار کهن و نزدیک به ایران دارد، اولویت اکثر مسافران ایرانی برای سفر، ترکیه است. استانبول به واسطه‌ مکان‌ها و امکانات تفریحی بسیاری که دارد، فرصتی فوق‌العاده برای سفر و شناخت آداب و تاریخ کهن این شهر است.

آب و هوای استانبول

شما در این شهر میتوانید شاهد تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد، بارانی و برفی باشید که از ویژگی‌های آن به شمار میرود. هر ساله به طور میانگین ۸۷۰ میلی‌متر باران و برف سطح آب را بالا می‌آورد که باعث افزایش رطوبت این شهر شده است.

مکان های دیدنی استانبول

از آنجایی که این شهر دارای تاریخ کهنی است، مکان‌ها و جاذبه‌های بسیار زیادی دارد. علاوه بر اینها، استانبول از آن شهر‌هایی است که حتما باید تمام کوچه پس کوچه‌هایش را دید که هر کدام به نحوی جذاب است و غذاهای زبانزد این شهر زیبا را که زبان‌زد خاص و عام است فراموش نکنیم. در ادامه جاهای دیدنی استانبول را معرفی میکنیم تا از سفرتان به این شهر، خاطرات بسیار زیبایی داشته باشید. اگر شما هم علاقمند سفر به استانبول هستید، حال و هوای بهاری استانبول میتواند لذت سفر شما را دوچندان کند.

بلیط هواپیما استانبول به تهران

مسجد ایاصوفیا

این مسجد یکی از آن دسته جاذبه‌های دیدنی ستانبول است.مسجد ایاصوفیا که در بخش اروپایی استانبول واقع شده‌است، به مدت هزار سال، کلیسای امپراتوری روم‌شرقی بوده و در قرن ۱‌۵، توسط عثمان، معمار معروف آن‌دوره به مسجد ایاصوفیا تبدیل و نام گذاری شده است. وقتی شما به داخل آن قدم میگذارید، با گلدسته‌های باشکوه و گنبد‌های بسیارعظیم و تزئینات خیره کننده روبرو میشوید که چشم برداشتن از آنها کار آسانی نیست که همین‌قضیه آنرا به یکی از بهترین جاذبه‌های استانبول برای گردشگران تبدیل کرده است.

روملی حصار استانبول

این قلعه یکی از معروفترین قلعه‌های استانبول است که در تنگه‌ی بسفر و ساحل روملی واقع شده و تاریخ تاسیس آن به سال ۱۴۵۱ میلادی برمیگردد که تنها در ۴ ماه ساخته شد! این قلعه با ۳ برج بزرگ و ۱ برج کوچک و ۱۳ سنگر دیدبانی ساخته شده است که به ارتش عثمانی تعلق داشت. برای اینکه لذت کافی را از سفر خود ببرید، به شما پیشنهاد میکنیم که به دل تاریخ کهن این شهر زیبا بروید. چرا‌که این بهترین فرصت برای شناخت یک فرهنگ و تاریخ متفاوت است.

برج گالاتا

این برج از مکان‌های دیدنی دیگر استانبول است که در دل شهر واقع شده است و به شما امکان آن‌را میدهد هرچقدر میلتان میکشد در اطراف و کوچه پس کوچه‌های شهر قدم بردارید و از فروشگاه‌ها و امکانات آن استفاده کنید. برج نامبرده شده ۷۰۰ سال سن و ۶۷ متر ارتفاع دارد که در دوران امپراتوری روم شرقی ساخته شد و تا مدت‌ها بلندترین برج در آن منطقه شناخته میشد و زبان‌زد خاص و عام بود. به شما پیشنهاد میکنیم که در شب هنگام به آنجا بروید و با نورپردازی بسیار دیدنی، شبی به یادماندنی را بسازید.

بلیط هواپیما استانبول به تهران

شرایط و مدارک لازم برای ویزا توریستی استانبول

مدارک لازمی که از شما برای ویزا توریستی درخواست میشوند عبارتند از:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • ارائه فرم درخواست ویزای توریستی
  • ارائه دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • ارائه بیمه درمانی
  • ارائه تمکن مالی مناسب
  • پرداخت هزینه‌های مورد نیاز ویزا

ناگفته نماند که کشور ترکیه برای اقامت توریستی، شرایط خاصی را تایین نکرده است و اشخاص ایرانی با توجه به توافقات این دو دولت، میتوانند با این نوع ویزا سه ماه در ترکیه حضور داشته باشند.

قیمت بلیط هواپیما استانبول به تهران و بلعکس

اگر شما قصد سفر از استانبول به تهران یا بلعکس را دارید، میتوانید بلیط هواپیمای خود را از سایت و اپلیکیشن علی‌بابا خریداری‌کنید و از پروازتان لذت ببرید. در سال ۱۴۰۳ قیمت بلیط یک‌طرفه هواپیما از استانبول به تهران، از ۹ میلیون تومان شروع میشود و این قیمت با توجه به امکانات و خدمات ایرلاین شما متغیر خواهد‌بود و تا مرز ۲۰ میلیون تومان میرسد و از مبدا تهران به استانبول هم همین قیمت را خواهیم‌داشت. از طرف دیگر اگر شما بخواهید که بلیط دوطرفه تهیه کنید، مبلغ هر صندلی برای بزرگسالان از ۱۲ میلیون تومان محاسبه میشود و با توجه به خدمات بیشتر ایرلاین‌های مختلف، این قیمت میتواند تا مرز ۳۰ میلیون تومان برسد که بستگی به خود مسافر دارد. ناگفته نماند اگر میتوانید با پرواز‌های چارتری سفر کنید، پیشنهاد میکنیم که با این نوع از پروازها‌ مبدا خود را ترک کنید چرا که این دسته از بلیط‌ها قیمت بسیار پایین تری نسبت به بلیط‌های عادی دارند که از ۱ میلیون تومان شروع میشوند و میتواند برای مسافر بسیار به‌صرفه باشد. البته که مبلغ بلیط چارتری میتواند در روز‌های مختلف هفته تغییر کند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز