خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه فالوده کرمانی خوش طعم و خوشمزه

طرز تهیه فالوده کرمانی خوش طعم و خوشمزه
کد خبر : ۱۴۱۴۴۳۱

یکی از خوردنی‌های بسیار خوشمزه و جذاب که در گروه بستنی‌ها قرار می‌گیرد، فالوده کرمانی است. البته به جز کرمان، شیرازی‌های نیز در تهیه فالوده مخصوص، شهرت زیادی دارند. فالوده کرمانی را هم می‌توان به صورت جداگانه و هم به همراه بستنی سنتی سرو کرد. در تهیه فالوده کرمانی از نشاسته، شکر و گلاب، به همراه مواد دیگر استفاده می‌شود. این فالوده طعمی خنک و عالی داشته و فوق‌العاده خوشمزه است.

در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به طرز تهیه فالوده کرمانی داشته باشیم و مواد اولیه برای آماده سازی آن را دنبال کنیم. شما نیز اگر مایل هستید که در این باره بدانید، تا انتهای مطلب با ما همراه شوید. شما می‌توانید این فالوده را در منزل آماده کرده یا اگر فرصت تهیه آن را ندارید، فالوده کرمانی را از طریق سفارش آنلاین شیرینی های کرمان ، سفارش دهید.

مواد اولیه برای تهیه فالوده کرمانی

برای تهیه فالوده خوشمزه کرمانی به روش سنتی و درست مطابق با چیزی که می‌توان در خود کرمان نوش جان کرد، باید مواد اولیه زیر را با دقت و به طور متناسب آماده کنید:

مواد اولیه

میزان لازم

نشاسته

200 گرم

گلاب

5/1 پیمانه

آب

3 لیوان

لیمو ترش

1 عدد کوچک

شکر

3/2 پیمانه

شربت آلبالو غلیظ

به میزان کافی

بسته به میل خود و حجمی که می‌خواهید فالوده کرمانی آماده کنید، باید میزان مواد اولیه را افزایش یا کاهش دهید. این حجم از موادی که در بالا آورده‌ایم، برای آماده کردن فالوده 3 نفره کافی هستند. بدیهی است که برای کم و زیاد کردن مواد، باید نسبت آن‌ها در کنار یکدیگر را به همین شکلی که گفتیم، حفظ کنید.

مراحل گام به گام تهیه فالوده کرمانی

طرز تهیه فالوده کرمانی خوش طعم و خوشمزه

فالوده کرمانی، یکی از دسرهای بسیار محبوب میان مردم خود کرمان است و کمتر مسافری را نیز می‌بینید که به شهر کرمان سفر کرده و مایل به چشیدن طعم این خوراکی خوشمزه نباشد. اما شاید درست کردن این دسر کرمانی در منزل نیز برای شما جذابیت خاص خود را داشته باشد و بخواهید حداقل برای یک بار تهیه آن را امتحان کنید. برای آنکه بتوانید فالوده کرمانی را به عنوان یک دسر و خوردنی خوشمزه سنتی آماده کنید، مراحل زیر را با دقت دنبال کرده و مطابق دستور تهیه، اجرا کنید:

  • مرحله اول: ابتدا یک لیوان و نیم آب را داخل یک قابلمه مناسب ریخته و شکر را به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی حرارت قرار داده و خوب هم بزنید تا شکر در آب حل شده و یک شربت غلیظ به دست آید.

  • مرحله دوم: پس از آنکه شربت آب و شکر شما غلظت خوبی به دست آورد، گلاب را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید. اجازه دهید که پس از اضافه شدن گلاب، شربت چند قل بزند و سپس شعله گاز را خاموش کنید. شربت آب، شکر و گلاب را در محلی بگذارید تا آرام خنک شود؛ دقت داشته باشید که نمی‌خواهیم شربت داغ را یکباره در یخچال بگذاریم.

  • مرحله سوم: پس از خنک شدن شربت، آن را به یک ظرف مناسب فریزر منتقل کرده و داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند. البته نباید آنقدرها شربت را بیرون از محیط رها کنید که طعم آن از دست برود. به محض این که مشاهده کردید شربت به اندازه کافی از داغی و گرما افتاده، آن را در فریزر بگذارید.

  • مرحله چهارم: زمانی که مطمئن شدید شربت یخ زده است، آن را از فریزر خارج کرده و در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا پودر شود. دقت داشته باشید که نباید شربت یخ زده را آنقدر با مخلوط کن بزنید تا بافت آن باز شود. در همین اندازه که به حالت پودری دربیاید، کافی خواهد بود.

  • مرحله پنجم: به موازی زمانی که انتظار یخ زدن شربت را می‌کشید، در یک قابلمه دیگر یک لیوان و نیم آب ریخته و نشاسته را به آن اضافه کنید.

  • مرحله ششم: مخلوط آب و نشاسته را روی حرارت قرار داده و هم بزنید تا آب آن کشیده شده و یک مخلوط نشاسته‌ای غلیظ به دست آید.

  • مرحله هفتم: در یک کاسه بزرگ، مقدار زیادی آب با تکه‌های فراوان یخ بریزید. سپس نشاسته غلیظ شده را داخل یک آبکش فلزی ریخته و روی این کاسه یخ بگیرید.

  • مرحله هشتم: با پشت قاشق یا کفگیر و وسیله‌ای مشابه، روی سطح نشاسته‌ها را فشار دهید تا از سوراخ‌های آبکش خارج شده، روی یخ‌ها بریزند و فرم سفت و محکم یخ زده به خود بگیرند.

  • مرحله نهم: پس از آنکه نشاسته‌ها به صورت رشته‌ای بین یخ‌ها ریخت، آن‌ها را به آرامی، کمی بین یخ‌ها هم بزنید تا کاملا سفت و یخ زده شوند.

طرز تهیه فالوده کرمانی خوش طعم و خوشمزه

  • مرحله دهم: حالا نشاسته‌ها را از بین یخ‌ها بیرون آورده و در ظرف دلخواه بریزید. لابه‌لای آن، پودر شربت شکر و گلاب را اضافه کنید.

  • مرحله یازدهم: در نهایت از آب لیمو ترش و شربت آلبالو، برای تزئین و مزه‌دار کردن فالوده کرمانی استفاده کرده و آن را سرو کنید.

همانطور که دیدید، مراحل تهیه فالوده کرمانی کاملا ساده است. نکته مهم، نحوه تهیه رشته‌های نشاسته روی یخ است که بتوانید فرم سفت و یخ زده را به خوبی درآورده و تا جایی که ممکن است، رشته‌های فالوده نازک‌تری داشته باشید. سعی کنید برای یک بار هم که شده این فالوده خوشمزه را تهیه کنید، اما اگر احساس می‌کنید که فرصت شما برای درست کردن آن محدود است، از سفارش آنلاین شیرینی های کرمان کمک بگیرید و فالوده را آنلاین سفارش دهید.

خرید اینترنتی فالوده کرمانی با اسنپ فود

طرز تهیه فالوده کرمانی را برای شما گفتیم و اگر ساکن یا مسافر کرمان هستید و فرصت تهیه آن را ندارید، از امکان سفارش آنلاین شیرینی در کرمان استفاده کنید. به این شکل، کافی است که مدت زمان کوتاهی منتظر بمانید تا بسته فالوده کرمانی یخ و خوشمزه، با طعم سنتی و واقعی این خوردنی وسوسه‌انگیز، برای شما ارسال شود.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز