خبرگزاری کار ایران

در پرواز تهران استانبول ایران ایر چقدر بار همراه داشته باشیم؟

در پرواز تهران استانبول ایران ایر چقدر بار همراه داشته باشیم؟
کد خبر : ۱۳۹۴۹۲۶

شما با هر ایرلاینی که به سفرهای خارجی یا داخلی می‌روید، قطعا ایرلاین مشخصی را برای پرواز انتخاب می‌کنید. اما هر یک از این شرکت‌های هواپیمایی قوانین خاصی برای سفر خود دارند که برای سفر با آن‌ها باید رعایت کنید. آیا برای شما هم پیش آمده است که برای چک بارهایی که به همراه دارید و پرداخت هزینه اضافه بار، ساعت‌ها معطل شده باشید؟ پس در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با قوانین بار پرواز تهران استانبول ایران ایر آشنا کنیم.

ایران ایر؛ قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه

در سال 1321، شرکت هواپیمایی ایران ایر تاسیس شد که طراحی نماد آن توسط جوانی ارمنی به نام ادوارد زهرابیان صورت گرفت و به شکل پرنده هما است. پرنده هما به‌عنوان نمادی از تاریخ تخت جمشید به‌عنوان یکی از بهترین برندهای شرکت هواپیمایی معرفی شد. در ابتدا این ایرلاین در مسیر تهران و مشهد فعالیت داشت که رفته رفته در مسیرهای بین‌المللی نیز فعالیت خود را گسترش داد. با ادغام شرکت هواپیمایی ایران ایر و پرشین ایر سرویس در سال 1340، نام هما به‌عنوان هواپیمایی ملی ایران انتخاب شد و از فروردین سال 1341 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

آشنایی با بار مجاز و مفهوم آن

به میزان باری که بدون پرداخت هزینه‌ای اضافی، اجازه حمل آن را دارید؛ بار مجاز گفته می‌شود. در تمامی ایرلاین‌ها اینکه بار بیش‌تر از مقدار مجاز همراه خود داشته باشید، غیرقانونی نیست. ولی برای حمل آن باید هزینه جداگانه‌ای بپردازید. میزان بار مجاز هر پرواز روی بلیط آن نوشته شده است. پس بعد از خرید بلیط استانبول تهران نیز می‌توانید مقدار مجاز بار همراه را از روی بلیط بخوانید.

در پرواز تهران استانبول ایران ایر چقدر بار همراه داشته باشیم؟

جدای از ساک یا کیف دستی که با خود حمل می‌کنید و داخل هواپیما می‌برید، بار مجاز نیز مفهوم متفاوتی دارد. به‌گونه‌ای که طبق استاندارد تمامی ایرلاین‌ها، مجاز به حمل ساک یا کیف دستی تا هفت کیلو به داخل هواپیما هستید. البته مقدار آن می‌تواند در ایرلاین‌های مختلف و مسیرهای پروازی گوناگون، متفاوت باشد. برای اطلاع از میزان بار مجاز و باری که داخل هواپیما می‌برید با کارشناسان شرکت هواپیمایی موردنظر در ارتباط باشید.

قوانین حمل بار در پرواز تهران استانبول ایران ایر

به طور کلی بار مجاز بر اساس میزان وزن بار و تعداد بسته‌ها اعمال می‌شود. در شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز تعیین این مقدار بار مجاز بر اساس وزن بارها صورت می‌گیرد. با خرید بلیط استانبول تهران، عدد روی بلیط نشان می‌دهد که چه مقدار بار را می‌توانید حمل کنید. علاوه بر آن، میزان باری که می‌توانید به‌عنوان بار دستی به داخل کابین هواپیما ببرید نیز محدودیت خاصی دارد. شما باید یک کیف یا ساک دستی با ابعاد 25×45×56 که معادل 115 سانتی‌متر است را انتخاب کنید. وزن این کیف قابل حمل به داخل کابین هواپیما، بر اساس نوع بلیط فرق دارد. با خرید بلیط استانبول تهران می‌توانید نوع بلیط را هم از روی اطلاعات نوشته شده بخوانید.

یادتان باشد که از قرار دادن وسیله‌های ضروری مانند جواهرات، وثیقه، ضمانت بانکی، سوئیچ، تبلت، گوشی همراه، مدارک شناسایی و... در قسمت تحویل بار خودداری کنید. این وسیله‌های ضروری را با خودتان به داخل کابین ببرید. پس در طول سفر، این لوازم ضروری را در کیف یا ساک دستی خود قرار دهید:

  • مدارک شناسایی از جمله شناسنامه، پاسپورت برای سفرهای خارجی و کارت ملی
  • داروهای ضروری و موردنیاز همراه نسخه پزشک
  • بلیط، کارت پرواز و مدارک مربوط به آن
  • لوازم الکترونیکی موردنیاز برای شارژ موبایل، لپ‌تاپ و پاوربانک
  • لوازم موردنیاز کودکتان
  • لوازم آرایشی و بهداشتی

میزان بار مجاز در پرواز تهران استانبول ایران ایر

شرکت هواپیمایی ایران ایر یکی از ایرلاین‌های فعال سفر تهران به استانبول و بالعکس آن است. بنابراین ممکن است مسافران زیادی درباره میزان بار مجاز و اضافه بار این پرواز سوال داشته باشند. هر مسافر می‌تواند به‌اندازه 30 کیلوگرم بار همراه داشته باشد و آیتم کوچکی مانند کیف دستی یا کیف لپ‌تاپ با وزن پنج تا هفت کیلوگرم را داخل کابین بیاورد.

در پرواز تهران استانبول ایران ایر چقدر بار همراه داشته باشیم؟

جریمه اضافه بار در پرواز تهران استانبول ایران ایر

با افزایش وزن بار مجاز همراه مسافران بیش‌تر از مقدار تعیین شده که 30 کیلوگرم است، مسافر باید جریمه پرداخت کند و بر اساس معیار خاصی این هزینه اضافی تعیین می‌شود. دقت داشته باشید که بر اساس فرودگاه مبدا و پرواز داخلی یا بین‌المللی، مقدار جریمه نیز متفاوت است. به طور کلی به ازای هر یک کیلوگرم بار اضافی که حمل می‌شود باید یک درصد از هزینه نهایی بلیط را به‌عنوان جریمه بپردازید. با توجه به زمان بر بودن فرآیند وزن کشی و پرداخت هزینه جریمه، برای پروازهای داخلی از یک ساعت قبل و برای پروازهای خارجی از دو تا سه ساعت قبل در فرودگاه حاضر باشید.

کالاهای ممنوعه در هواپیماهای ایران ایر

مسافرین می‌توانند کالسکه تاشو نوزاد را به‌عنوان بار مجاز رایگان با خود حمل کنند. البته شما فقط می‌توانید کالسکه تا پیش از سوار شدن در هواپیما با خود حمل کنید و مجاز به حمل آن درون کابین هواپیما نیستید. از دیگر کالاهای ممنوعه که نمی‌توانید در چمدان داشته باشید یا به داخل کابین حمل کنید، شامل موارد زیر است:

  • لوازم آتش‌بازی، مواد منفجره و گازهای تحت فشار
  • مایعاتی با قابلیت تولید آتش مانند رنگ، تینر، استون، پاک‌کننده‌ها و....
  • انواع چراغ‌قوه و باتری الکتریکی
  • لوازم خاموش‌کننده آتش
  • یخ‌های خشک
  • اشیای تیز و برنده مانند قیچی، ناخن‌گیر و چاقو
  • حمل وسایلی برای تهدید افراد مانند اسپری فلفل و شوکر

همان‌طور که در این مطلب توضیح دادیم، هر یک از ایرلاین‌های هواپیمایی، شرایط خاصی برای حمل بار و حمل کیف یا ساک دستی به داخل کابین هواپیما دارند. شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز قوانین ویژه‌ای برای حمل بار و جریمه‌ها در نظر دارد که پیشنهاد می‌کنیم برای پرواز تهران استانبول، دو الی سه ساعت در فرودگاه حاضر باشید تا مشکلی به وجود نیاید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز