خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به ایلنا:

اموال «کوروش کمپانی» برای فروش در مزایده توقیف شد/ ۵ هزار تن چای دبش فاسد منهدم شد

اموال «کوروش کمپانی» برای فروش در مزایده توقیف شد/ ۵ هزار تن چای دبش فاسد منهدم شد
کد خبر : ۱۴۹۶۶۲۴

معاون وزیر اقتصاد گفت: بخشی از اموال منقول و غیرمنقول کوروش کمپانی در کیش و سایر استان‌ها شناسایی، توقیف و در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفته است. این اموال شامل امللک، خودرو و تعدادی موبایل است که در تیر ماه ارزش‌گذاری می‌شوند و در اولین مزایده به فروش می‌رسند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری امروز با بیان اینکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به یک سازمان سودده تبدیل شده، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در این سازمان در سه سال گذشته تعیین تکلیف ابر پرونده‌های رسوبی که برخی از این پرونده‌ها به دهه ٧٠ برمی‌گشت و در این مدت در زمینه تعیین تکلیف اموال منقول رشد ۵۴٧ درصدی را داشتیم. 

وی ادامه داد: همچنین در بحث اعاده‌ کالاهای متروکه رشد ١٣٢٠ درصدی داشتیم که همین اقدام منجر به بازگشت سریع کالا به بازار شد و این میزان رشد اعاده کالا افزایش سرعت تعیین تکلیف پرونده‌ها را نشان می‌دهد و اخطاری به صاحبان کالا است که هر چه سریع‌تر به دنبال تعیین تکلیف کالای خود بروند. 

معاون وزیر اقتصاد از توقیف اموال کوروش کمپانی خبر داد و گفت: بخشی از اموال منقول و غیرمنقول کوروش کمپانی در کیش و سایر استان‌ها شناسایی و توقیف و در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفته است، این اموال شامل امللک، خودرو و تعدادی موبایل است که در تیر ماه این ارزش‌گذاری می‌شوند و در اولین مزایده به فروش می‌رسند. 

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: درآمد حاصل از فروش اموال کوروش کمپانی به خزانه دولت نمی‌رود و تمام درآمد صرف جبران خسارت شکات می‌شود.بخشی از اموال در خارج از کشور است که نهادهای متولی برای استرداد آنها در حال مذاکره و پیگیری هستند.

اجتهادی در پاسخ به سوال ایلنا درباره آخرین وضعیت محموله‌های چای دبش در انبارهای اموال تملیکی اظهار داشت: دو محموله ١٠٠٠ کانتینر چای دبش در منطقه ویژه پیام و بندر شهید رجایی به میزان ۴٠هزار تن چای به ظن قاچاق و همچنین به عنوان کالای متروکه در انبارهای اموال تکمیلی ضبط شد، همچنین علاوه بر چای، ماشین آلات صنعتی این مجموعه و سایر اموال آنها در بنادر از جمله قیر توقیف شد.

وی گفت: تا کنون ۵ هزار تن چای دبش غیر استاندارد منهدم شده و نظارت دقیق و سختگیرانه‌ای برای آزمایش‌های چای دبش انجام می‌شود و با مجوز سازمان استاندارد و غذا و دارو بخشی از این چای در مزایده به فروش رفته‌است.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: تا کنون در مزایده‌های استان تهران ٢ هزار و ٣٠٠ تن چای دبش به فروش رفته و امکان فروش نسیه و بازپرداخت مدت‌دار وجود دارد و کارخانه‌ها می‌توانند از این چای مجاز و استاندارد برای مواد اولیه استفاده کند.

وی همچنین از افزایش ١٧۵٠ درصدی فروش اموال غیر منقول خبر داد و گفت: تعدادی از املاک مفسدین اقتصادی در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته و تنها در دو پرونده معروف املاک شهمیری و سادات خوزستان ٣٠٠ املاک در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت و تنها در یک مورد ٨۵ هزار متر مربع از اموال این مفسدان اقتصادی به سازمان واگذار شد که این املاک در یک ساز و کار شفاف و از طریق مزایده به فروش می‌رسند و در سال گذشته ١٢٠٠ میلیارد تومان املاک به فروش رساندیم.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: همچنین در سه ماه اول ٢٧٠ هزار متر مربع سند نام‌های توقیف شده به نام دولت صادر شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز