خبرگزاری کار ایران

فرماندار پاوه:

بوزین و مره‌خیل همچنان در آتش می‌سوزد

بوزین و مره‌خیل همچنان  در آتش می‌سوزد
کد خبر : ۱۴۹۳۳۸۲

۵۰۰ هکتار از مراتع و جنگل های اورامانات در آتش سوخت

فرماندار پاوه گفت: به رغم تلاش‌های همه بخش‌های مختلف آتش‌سوزی بوزین و مره‌خیل همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علیرضا حیدری از تداوم آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل خبر داد و گفت: نیروهای مردمی، محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، شهرداری‌ها، قرارگاه شهید کاظمی، فرمانداری پاوه و … همه پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیروها در حال ایجاد آتش‌بُر هستند، ابراز امیدواری کرد این امر مانع گسترش آتش شده و به مهار آن کمک کند.

فرماندار پاوه از پیچیده و دشوار بودن عملیات اطفاء حریق نیز یاد کرد و افزود: این منطقه بسیار صعب‌العبور و کوهستانی بوده و وزش باد شدید و گرمای هوا نیز به مشکلات دامن می‌زند.

حیدری از بوزین و مره‌خیل به عنوان یک منطقه مهم که زیستگاه گونه‌های جانوری همچون شوکا، پلنگ ایرانی، خرس و… است یاد کرد و ادامه داد: قطعا این حریق گسترده زیستگاه این گونه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: حریق بوزین و مره‌خیل به دنبال رعد و برق‌های شدید سه شب قبل و از بامداد ۲۲ خرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

هفته گذشته نیز حریق گسترده‌ای منطقه بلبزان پاوه در نزدیکی بوزین و مره‌خیل را در برگرفت و حدود ۵۰۰ هکتار از مراتع و جنگل های این منطقه طعمه حریق شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز