خبرگزاری کار ایران

در کهگیلویه و بویراحمد؛

شعله‌های آتش بعد از ۴۸ ساعت همچنان ارتفاعات سَمر لنده را می سوزاند

شعله‌های آتش بعد از ۴۸ ساعت همچنان ارتفاعات سَمر لنده را می سوزاند
کد خبر : ۱۵۲۸۷۶۲

آتش در کوه سفید مهار شده است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد از سوخته شدن همچنان ارتفاعات جنگلی و مرتعی کوه سَمر این شهرستان بعد از ۴۸ ساعت خبرداد.

"خسرو محمدی" در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایلنا از کهگیلویه بزرگ گفت: شعله‌های آتش در عرصه‌های طبیعی ارتفاعات کوه سَمر که پیش از ظهر روز سه شنبه نوزدهم شهریورماه روشن شده بود همچنان ادامه دارد و متاسفانه این شعله‌ها در حال پیشروی هم هستند.

وی میزان خسارت این آتش سوزی را حدود ۱۵ هکتار مرتع و جنگل عنوان و از تمام نهادهای دولتی خواست در خاموش کردن شعله های آتش در ارتفاعات کوه‌ سَمر لنده، امدادگران را یاری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد، سخت گذری، باد شدید، کمی امکانات و خستگی امدادگران را از مهم‌ترین دلایل خاموش نشدن شعله‌های آتش در این ارتفاعات برشمرد.

محمدی از مهار کامل آتش در کوه سفید این شهرستان با فعالیت گسترده فعالان زیست محیطی، نیروهای خودجوش مردمی، بسیج، پرسنل ادارات منابع طبیعی و محیط زیست در ساعاتی پیش هم خبرداد.

او گفت: شعله‌های آتش در ارتفاعات کوه سفید لنده با تلاش گسترده  فعالان زیست محیطی، نیروهای خودجوش مردمی، بسیج، پرسنل ادارات منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان لنده در ساعاتی پیش بطور کامل مهار شده و البته پایش همچنان در حال انجام است.

محمدی با تاکید براینکه آتش سوزی جنگل و مراتع ارتفاعات کوه سفید در شرق کوه سفید از توابع شهرستان لنده با تلاش بیش از ۴۰ نیروی امدادی و مردمی مهار شده است، خاطرنشان کرد: امدادگران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، جمعیت هلال احمر، کوهنوردان و طبیعت دوستان تا ساعت سحرگاه امروز پنجشنبه بیست دوم شهریورماه در حال کنترل و مهار آتش بودند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده افزود: دلیل آتش سوزی و میزان خسارت در دست بررسی است اگرچه بطورحتم شاهد خطای انسانی در این آتش سوزی تاسفبار مثل سایر آتش سوزی ها خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، شهرستان لنده از شهرستان‌های ششگانه گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد بشمار می رود که با یاسوج مرکز استان حدود ۲۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

این شهرستان بدلیل ضعف گسترده در حوزه محورهای ارتباطی، به شهرستان بُن بست معروف است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز