خبرگزاری کار ایران

با محوریت بازآفرینی و احیای بافت‌های تاریخی؛

برگزاری هشتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری به میزبانی شیراز

برگزاری هشتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری به میزبانی شیراز
کد خبر : ۱۴۹۲۰۷۳

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر شیراز گفت: هشتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها با محوریت بازآفرینی و احیای بافت‌های تاریخی شهرهای کشور طی روزهای ۲۴ و ۲۵ خرداد به میزبانی کلان‌شهر شیراز و به همت شورای شهر و شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مصطفی کیانی رحیمی از برگزاری هشتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی کلان‌شهر شیراز خبر داد و اظهار کرد: مجمعی با عنوان مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها ذیل مجمع کلانشهرها شکل‌گرفته است و سال‌هاست که موارد مختلفی را در حوزه شهرسازی در سطح کلان کشور پیگیری می‌کند.

وی افزود: در ادوار مختلف شوراها جلساتی برگزار می‌شد و در دوره ششم شوراهای اسلامی شهر در سراسر کشور ۷ مرحله و ۷ اجلاس برگزارشده است و بنا به مصوبه دور هفتم بنا شد هشتمین اجلاس این دوره به میزبانی شیراز سومین حرم اهل‌بیت برگزار شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: رویکرد این مجمع بدین شکل است که ابتدا در خصوص استعدادها و توانمندی‌های که در حوزه‌های شهرسازی وجود دارد و می‌تواند به سایر کلانشهرها و استان‌ها تعمیم یابد، طرح موضوع شود و با به بحث گذاشتن موضوعات در صورت ضرورت پیگیری‌ها در سطوح عالی و وزارت، دبیرخانه این مجمع نسبت به پیگیری‌ها برابر مصوبات اجلاس اقدام می‌کند.

کیانی رحیمی تصریح کرد: این مجمع همچنین درباره مصوبات و اهداف بازدارنده و برنامه‌های سنواتی که در کلانشهرها و مراکز استان‌ها با شهرهای دیگر مشابهت دارند، گفت‌وگو می‌شود و به راهکار مشترک دست می‌یابند و این موضوع به‌عنوان مصوبه اجلاس به سطوح عالی‌تر ارجاع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد سوم این مجمع این است که در اجلاس هشتم که به میزبانی شیراز برگزار می‌شود بررسی و پرداخت به تجربه نگاری از دستاوردها و اتفاقاتی است که در خصوص چگونگی دسترسی و دست‌یابی به این اتفاقات مثبت بحث و گفت‌وگو می‌شود و الگوها در اختیار سایر کلانشهرها قرارگرفته و مطالعات پیرامونی موردنیاز صورت می‌گیرد و درنهایت منجر به یک مصوبه شده و جهت پیگیری در سطوح عالی ابلاغ می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: آنچه در این اجلاس قرار است رقم بخورد آن است که انتخابات دوره‌ای هیئت‌رئیسه مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در شیراز پس از قرائت بیانیه برگزار می‌شود.

رئیس کمیته معماری و طراحی شهری مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها بیان کرد: هشتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها با محوریت بازآفرینی و احیای بافت‌های تاریخی شهرهای کشور طی روزهای ۲۴ و ۲۵ خرداد به میزبانی کلان‌شهر شیراز و به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز