خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در شیراز:

شرایط مسکن در کشور بحرانی است/آزاد راه شیراز - اصفهان امسال تا ۶ قطعه زیر بار ترافیک می رود

شرایط مسکن در کشور بحرانی است/آزاد راه شیراز - اصفهان امسال تا ۶ قطعه زیر بار ترافیک می رود
کد خبر : ۱۲۹۴۲۰۰

وزیر راه و شهرسازی مسکن گفت: واقعیت این است که امروز در کشور ما شرایط مسکن بسیار بحرانی است و در بسیاری از شهرها بیش از ۷۰ درصد سبد خانوار به مسکن اختصاص داده می شود.

به گزارش ایلنا، رستم قاسمی با بیان اینکه امید است تغییرات بنیادی را در حوزه مسکن در شیراز و استان فارس شاهد باشیم، افزود: باید در حوزه مسکن جهش جدی رخ دهد و عرضه و تفاضا در مسکن فاصله زیادی دارد به خصوص که در چندسال گذشته در شهرها هیچ مسکنی ساخته نشده است.

وی افزود: هنوز ۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده است و شروع نهضت ملی مسکن  ۴ میلیون مسکن در سال است که درحال حاضر بیش از ۱.۵ میلیون واحد در حال ساخت است  که تا پایان سال به ۲ میلیون فارس می رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در فارس نگرانی هایی از عقب ماندگی در حوزه مسکن داشتیم‌، ادامه داد: با هماهنگی موضوعات استان پیگیری و بعد از آن حرکت جدی آغاز شده است وامروز شاهد کلنگ زنی ۴۰ هزار واحد مسکونی هستیم و عملیات اجرایی باید به سرعت پیش برود.

قاسمی با بیان اینکه امسال شرایط اجاره مسکن مردم را اذیت کرد، بیان داشت: اگر موضوع مسکن رفع نشود و مسکن تولید نشود در سال های بعد این مشکلات بیشتر خواهد شد.

وی گفت: حرکت بزرگی در فارس آغاز شده است و سیاست بر این است که در شهرهایی که زمین وجود دارد مسکن به صورت ویلایی اختصاص داده شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت مسکن تدریجی یک فرم است که در دنیا ساخته می شود، گفت:  فرد ابتدا بخشی از مسکن را می سازد و مابقی را  تکمیل می کند و سیاست بر این است‌ که در جایی که زمین است حتما یک طبقه باشد.

قاسمی افزود: کمتر از یک درصد مساحت کل ایران زیر ساخت است و زمین در بسیاری از شهرها زیاد است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن از ضروریات و نیازهای اصلی دولت است، گفت: با شروع این ۴۰ هزار واحد که در استان فارس شروع شده است جلساتی با هیات دولت در خصوص قسمتی از پارک ملی بمو برگزار شد و از آنجا هیچ حیات وحشی در این منطقه نیست، نیاز مردم برای ساخت مسکن آسان تر می شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: به خود مالک ها و افرادی که زمین دارند وام و تسهیلات صدور پروانه داده می شود تا ساخت و ساز را انجام دهند.

او گفت: در بخش راه نیز تلاش می شود که آزاد راه شیراز - اصفهان امسال ۶ قطعه زیر بار ترافیک می رود و برای ادامه آن نیز با وزارت دفاع قرارداد بسته ایم.

قاسمی در خصوص راه آهن نیز با بیان اینکه مصوبه ای رهبری به وزارت راه و شهرسازی داده شده است، گفت: ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن داریم اما به کریدور های اصلی وصل نیست و مجوز دادند که بخش هوایی و ناوگان ریلی کشور را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت ناوگان هوایی ما خوب نیست و همچنین عمر ناوگان قطار و لوکوموتیو ها طولانی است که در این خصوص نوسازی و  قرارداد جدید منعقد شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز