خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط‌زیست:

۹ پالایشگاه کشور وارد فاز بهینه‌سازی سوخت شده‌اند

۹ پالایشگاه کشور وارد فاز بهینه‌سازی سوخت شده‌اند
کد خبر : ۱۴۲۹۳۲۰

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ۹ پالایشگاه کشور در این خصوص وارد فاز بهینه‌سازی سوخت شده‌اند که در این زمینه امسال تصمیم گرفتیم مازوت‌سوزی و فلرسوزی مشعل‌های نفتی در نزدیکی سکونتگاه‌های انسانی به هیچ وجه اتفاق نیفتد و علی‌رغم وجود شایعات در این زمینه اجازه انجام چنین کاری داده نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست صبح امروز (سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲) در «بیست و چهارمین همایش ملی واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز» که در سالن همایش‌های شهدای محیط‌زیست برگزار شد، اظهار داشت: ما شاخصه‌های زیست‌محیطی را برای پایش میزان تخریب محیط‌زیست در ابعاد مختلف به‌روز می‌کنیم، زیرا به عنوان مثال سیاهه انتشار در سال ۹۶ پاسخگوی سال ۱۴۰۲ نیست و باید شاخصه‌ها در این حوزه به روز شود.

وی افزود: ۹ پالایشگاه کشور در این خصوص وارد فاز بهینه‌سازی سوخت شده‌اند که در این زمینه امسال تصمیم گرفتیم مازوت‌سوزی و فلرسوزی مشعل‌های نفتی در نزدیکی سکونتگاه‌های انسانی به هیچ وجه اتفاق نیفتد و علی‌رغم وجود شایعات در این زمینه اجازه انجام چنین کاری داده نشد.

سلاجقه با تاکید بر این که مردم حق دارند در محیطی سالم زندگی کنند، اضافه کرد: در فصل بودجه‌بندی قرار داریم و از تمامی مدیران دولتی درخواست می‌کنیم که اعتبارات لازم برای جلوگیری از تخریب‌های زیست محیطی را در بودجه سالانه خود ببینند و در سال آینده هیچ توجیهی در این خصوص قابل قبول نخواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: در مسائل مربوط به توسعه حمل‌ونقل عمومی لازم بود که شهرداری تهران در این جلسه حضور یابد و گزارشات لازم را ارائه دهد و ما در این زمینه از سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور و وزارت صمت نیز انتظار داریم به وظایف خود در زمینه عمل به قانون هوای پاک عمل کنند.

وی با بیان این که سازمان محیط‌زیست سعی دارد فرآیندهای اخذ مجوز را کوتاه کند و فرآیندهای نظارتی را افزایش دهد، تصریح کرد: باید ببینیم چه کسانی شرایط کشور را به این وضعیت بحرانی کشانده‌اند و باعث شدند تا اکنون شرایط منابع آب و خاک و هوای کشور در حالت نامناسبی قرار داشته باشد.

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون حتی یک کلنگ در کشور بدون اخذ مجوزهای زیست‌محیطی بر زمین نخورده است.

سلاجقه با اشاره به این که کشورهای غربی و به اصطلاح توسعه‌یافته در اجلاس‌های بین المللی از کشورهای توسعه‌نیافته می‌خواهند تا تخریب آنها و تاثیر منفی آنها بر اقلیم را جبران کنند، افزود: این نظام حاکم بر جهان بین‌الملل است که محیط‌زیست را دستاویزی برای استعمار کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: جنگ غزه و غیرپاسخگو بودن رژیم صهیونیستی هم به لحاظ انسانی و هم به لحاظ مخرب بودن در برابر جامعه بین‌الملل نمونه بارزی بر این ادعاست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز