خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

با بهبود کیفیت زائران اعزامی به عتبات افزایش یابد

با بهبود کیفیت زائران اعزامی به عتبات افزایش یابد
کد خبر : ۱۴۲۶۷۹۷

در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه اعزام زائران اعزامی به عتبات عالیات در قالب کاروان های تحت نظارت این سازمان درحال انجام است بر لزوم برنامه ریزی و تلاش بیشتر و کیفیت بهتر برای جذب و بهره مندی زائران در کاروان های حج و زیارت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب برگزار شد نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با بیان آماری از تعداد زائران اعزامی توسط سازمان حج و زیارت و آزاد بر در سال 1402 ، از مسئولان این سازمان خواست که ضمن بررسی وضعیت موجود و نظارت بیشتر ، اصلاح مسایل حوزه عتبات را مورد توجه قرارداده و برای ارائه خدمات مطلوبترتلاش کنند.

در این جلسه حمید رضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تعداد زائران اعزامی به عتبات در ماه گذشته را 70 هزار نفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه دراین ماه نیز تاکنون 56 هزار نفر ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: در سفر اخیر به همراه رئیس سازمان حج و زیارت به عراق درجهت بهبود در حوزه های مختلف از جمله اسکان، تغذیه و سفر بین شهری بررسی و با دستوراتی که داده شد تغییرات درحال انجام است.

در ادامه این جلسه ، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت گزارشی از وضعیت از سرگیری سفرهای عمره و ظرفیت کارسازی شده در دو شهر مکه و مدینه برای آغاز سفرهای زائران عمره گزارارائه داد.

وی با بیان اینکه ثبت نام مقدماتی و گروه بندی زائران ظرف روزهای آینده اعلام خواهد شد، گفت: با بانک های عامل برای واریز وجوه زائران هماهنگی انجام شده و کاروان های نخست از استان تهران خواهند بود.

برپایه این گزارش، دراین جلسه ، ضمن برقراری ارتباط تصویری و صوتی با نمایندگان اعزامی سازمان حج و زیارت به عربستان، آخرین اقدامات انجام شده درخصوص حج تمتع آینده و سفرهای عمره توسط آقایان غلامرضا رضایی معاون حج و عمره این سازمان و حسین اسماعیلی مدیر نظارت وبازرسی بعثه مقام معظم رهبری تشریح شد.

نمایندگان اعزامی به عربستان با اشاره پیگیری ها در خصوص تهیه اقلام تدارکاتی ، انعقاد قرارداد با آشپزخانه ها و استراحتگاههای بین راهی و مذاکرات انجام شده با شرکت های خدمات دهنده در مشاعر، از پایان اجاره مسکن حج آینده در مدینه و تامین بیش از 90 درصد آن در مکه خبر دادند و افزودند که برای عمره  11 هتل در مدینه و شش هتل در مکه نهایی شده و پیش بینی برای اعزام زائران در ماه شعبان هم درحال پیگیری است.

دراین جلسه، حمید رهبری فر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت نیز از آمادگی ها و برنامه ریزی ها برای شروع عملیات عمره گزارش داد و با بیان اینکه برخی آئین نامه ها درحوزه حج با هدف کاهش عوامل و افزایش کیفیت خدمات رسانی مورد بازنگری قرار گرفته است، گفت: بیش از 6000 هزار کارگزار درحال بازآموزی هستند.

این گزارش حاکیست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از رئیس و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج خواست که در خصوص فعالیت هیئت پزشکی در این حوزه نیز اقدام بایسته انجام و هماهنگی های لازم صورت گیرد تا زائران از این خدمات به خوبی بهره مند شوند.

وی همچنین با اشاره گزارش ارائه شده در باره میانگین سنی مدیران کاروان‌ها و  مجموعه ها تاکید کرد که ضمن آسیب شناسی ، جذب مدیران جدید و توانمند نیز پیگیری شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز