خبرگزاری کار ایران

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ:

نبود گاردریل غیراستاندارد، بهتر از بودنش است

نبود گاردریل غیراستاندارد، بهتر از بودنش است
کد خبر : ۱۵۲۷۳۲۶

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: نبود گاردریل غیر استاندارد، بهتر از بودنش است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ مصطفی زینی وند صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص عوامل موثر در بروز تصادفات در راه توضیح داد.

سرهنگ زینی وند گفت: یکی از علل بروز و دخیل در تصادفات، می تواند نقص در راه باشد که مصادیق متعددی در این خصوص وجود دارد.  

وی ادامه داد: یکی از این موارد حفاظ هایی است که در حاشیه و میانه معابر به عنوان حفاظ ایمنی استفاده می شود چنانچه اگر خودرویی از مسیر و راه خود منحرف شد بتواند آن را به مسیر و راه اصلی خود با کمترین خسارت بازگرداند.  

وی افزود: ولی اگر این حفاظ ها غیر استاندارد باشند و مقررات لازم در این زمینه رعایت نگردد، خود این حفاظ عاملی برای تشدید خسارت می گردد. گاردریلی که اتصالات آن درست نباشد در برخورد خودرو با آن می‌تواند عاملی برای افزایش شدت خسارت شود واگر به صورت غیر استاندارد نصب شده باشد نبود آن بهتر از بودنش است.  

سرهنگ زینی وند بیان داشت: ارتفاع بلند نیوجرسی‌ها در برخی نقاط از بزرگراه‌ها بدلیل جلوگیری از ترددهای عرضی در معابر است.  

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: در نقاطی که پر تصادف است و به عنوان نقطه حادثه ساز است، به شهرداری و راهداری اعلام می‌گردد و آنها موظف هستند این محدوده ها را با تابلو و علایم هشداردهنده به رانندگان عبوری اعلام کنند که اگر این تابلوها نباشند می تواند به عنوان نقص راه مطرح گردد.

وی گفت: قیر اندود کردن سطح راه و کیفیت مصالح آسفالت نیز از نکات مهم و حائز اهمیت است که می واند در تصادفات نقش داشته باشند. قیر زدگی سطح راه خود می تواند عاملی باعث تصادف گردد و تصادفات زجیره ای را سبب شود. اگر کیفیت سطح راه رعات گردد تصادفی اتفاق نمی افتد .  

سرهنگ زینی وند افزود: همچنین عدم ایمن سازی و ایجاد گذرگاههای عابر پیاده نیز مهم است. جاهایی که ما تردد عابر پیاده را داریم و می بایست گذرگاههای به صورت همسطح و یا غیر همسطح و ایمن مانند پلهای عابر پیاده و مواردی از این قبیل ایجاد گردد تا عابرین بتوانند با خیال راح و یمن از این محل ها عبور نمایند.

سرهنگ زینی وند گفت: یکی از علل بروز و دخیل در تصادفات، می تواند نقص در راه باشد که مصادیق متعددی در این خصوص وجود دارد.  

وی افزود: از جمله این موارد می توان به کندگی سطح راه و اختلاف در شانه راه اشاره داشت که اگر وجود داشته باشد قطعا راننده نمی تواند به موقع عکس العمل مناسبی را از خود نشان داده و چون در خروج از راه تاثیر دارد منجر به واژگونی می گردد .

سرهنگ زینی وند بیان داشت: ایجاد سرعت گیر و سرعت کاههای غیر استاندارد که به عنوان یکی از تکنیک های آرام سازی تردد ها به کار برده می شود نیز باید طبق قواعد و دستور العمل های خود بکارگیری گردد که اگر رعایت نشود و یا اگر به صورت غیر استاندارد در سطح راهها اجرا گردد می تواند خود عامل تصادفات و کاهش ایمنی شود. که می بایست از قبل از نصب این سرعت کاهها با نصب علایم و تابلوها رانندگان را از وجود آن مطلع نمایند.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: نبود و یا نقص روشنایی نیز یکی از مواردی است که به عنوان نقص راه طلقی می گردد . در جاهایی که ما نقص راه داریم یکی از این موضوعات می تواند نقص سیستم روشنایی باشد.  

وی گفت: عدم ایمن سازی به هنگام عملیات های اجرایی در سطح راه نیز یکی دیگر از این موارد است . فعالیت های عمرانی که در سطح راه وجود دارد چنانچه به موقع ایمن سازی نگردد و تابلوها در محل به موقع نصب نگردد می تواند یکی از موارد نقص راه باشد .

سرهنگ مصطفی زینی گفت: یکی از علل بروز و دخیل در تصادفات ، می تواند نقص در راه باشد که مصادیق متعددی در این خصوص وجود دارد  که یکی از این موارد حفاظ هایی است که در حاشیه و میانه معابر به عنوان حفاظ ایمنی استفاده می شود چنانچه اگر خودرویی از مسیر و راه خود منحرف شد بتواند آنرا به مسیر و راه اصلی خود با کمترین خسارت بازگرداند. ولی اگر این حفاظ ها غیر استاندارد باشند و مقررات لازم در این زمینه رعایت نگردد، خود این حفاظ عاملی برای تشدید خسارات می گردد .  

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: در نقاطی که پر تصادف است و به عنوان نقطه حادثه ساز می باشد، به شهرداری و راهداری اعلام می گردد و آنها موظف هستند این محدوده ها را با تابلو و علایم هشداردهنده به رانندگان عبوری اعلام نمایند که اگر این تابلوها نباشند می تواند به عنوان نقص راه مطرح گردد.

وی ادامه داد: همچنین عدم ایمن سازی و ایجاد گذرگاههای عابر پیاده نیز مهم است. جاهایی که ما تردد عابر پیاده را داریم و می بایست گذرگاههای به صورت همسطح و یا غیر همسطح و ایمن مانند پلهای عابر پیاده و مواردی از این قبیل ایجاد گردد تا عابرین بتوانند با خیال راح و یمن از این محل ها عبور نمایند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز