خبرگزاری کار ایران

هشدار نارنجی هواشناسی درباره رگبار شدید باران در ۷ استان

هشدار نارنجی هواشناسی درباره رگبار شدید باران در ۷ استان
کد خبر : ۱۴۱۴۵۸۶

سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی در اغلب نقاط کشور خبر داد و نسبت به وقوع رگبار شدید باران در ۷ استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه‌های بارشی، اعلام کرده است که وقوع رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما در روز شنبه (۱۳ آبان) در گیلان، مازندران، مناطق مرکزی و شرقی اصفهان و نوار جنوبی یزد و روز یکشنبه (۱۴ آبان) در خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شمال شرق اصفهان، جنوب یزد و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، وقوع صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن شاخه‌های درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی، اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها باید در دستور کار قرار گیرد.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار سطح زرد جداگانه‌ای از تداوم فعالیت سامانه‌های بارشی به‌صورت رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت در روز شنبه (۱۳ آبان) در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، هرمزگان، شمال شرق فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گلستان، قم، مرکزی، اصفهان، همدان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، در روز یکشنبه (۱۴ آبان) در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، شمال و شرق فارس، یزد، اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، سمنان، گلستان، مازندران و شرق گیلان و روز دوشنبه (۱۵ آبان‌) در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان خبر داده است. 

در این شرایط آب و هوایی احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن شاخه‌های درختان کهن‌سال، احتمال تاخیر در پروازها و احتمال خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.

بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد توصیه کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز