خبرگزاری کار ایران

مدیر توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی خبر داد؛

ایجاد کارگروه دانش بنیان رفع موانع کسب و کار روستایی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۶۹۳

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی کشور از ایجاد و فعال شدن کارگروه امور دانش بنیان رفع موانع کسب و کار روستایی در ۲۳ استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدصادق حسنی در جلسه رویداد هم‌اندیشی انتقال فناوری به روستاها(روستای نوفن) افزود: کارگروه امور دانش بنیان رفع موانع کسب و کار روستایی با محوریت معاونت اقتصادی استانداری ها و دبیری پارک های علم و فناوری و براساس رویکرد توسعه‌ای در بیشتر استان های کشور فعال شده است.

وی افزود: الگوی تولید علم و فناوری در استان های مختلف فرق می‌کند در این راستا کارگروه امور دانش بنیان رفع موانع کسب و کار روستایی در ۲۳ استان کشور ایجاد شده است.

حسنی بیان با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید با منابع کمتر بهره‌وری بیشتری داشته است، ‌گفت: سهم این صندوق از تسهیلات اشتغالزایی ۱۰سال گذشته ۱۶ درصد بوده که با این منابع ۱۹ درصد کسب و کارهای خرد را ایجاد کرده است. 

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی بیان کرد :صندوق کارآفرینی در سه سال گذشته توانسته در ۶۸۰ روستا کسب و کارهای خرد راه اندازی کند و گامهای موثری را در اشتغال کشور بردارد.

وی تصریح کرد:‌ بیش از ۱۵۵ طرح هم اکنون با مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه نوفن به کارگروه‌های استانی معرفی شده و در حال پرداخت است.

حسنی به تنوع و تفاوت کسب و کارها در هر یک از مناطق کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ترویج علم و فناوری در کسب و کارهای روستایی برای افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر ضرورت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز