خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

آزاد سازی ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ازنا

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۲۵۳

فرمانده یگان حفاظت سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تخریب تغییر کاربری غیرمجاز و آزاد سازی بیش از ۱۲۰۰۰ هزار مترمربع در اراضی کشاورزی شهرستان ازنا خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ مسلم مویدی روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تخریب این ساخت‌وسازهای غیرمجاز به‌منظور اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به استناد تبصره دو ماده ۱۰ و حکم قطعی  با دستور دادستان و با حضور نماینده دادستان، عوامل نیروی انتظامی شهرستان، مدیر جهادکشاورزی، رئیس اداره و پرسنل یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان ازنا  و سایر عوامل مرتبط در روستای باغموری  این شهرستان انجام شد.

وی افزود: در اجرای ماده سه قانون حفاظت از اراضی کشاورزی پنج مورد رأی قطعی و یک مورد تبصره ۲ ماده ۱۰  اجرایی شد که به دنبال آن اراضی کشاورزی  آزاد سازی شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان اضافه کرد: افراد سودجو در این اراضی اقدام به احداث بنا، دیوارکشی، فنس‌کشی،غیرمجاز کرده بودند.

مویدی گفت: با تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مجموع بیش از ۱۲۰۰۰ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی به حالت اولیه بازگردانده شد.

وی با قدردانی از مدیر جهادکشاورزی و  دستگاه‌هایی که در انجام حکم قلع‌وقمع همکاری داشته‌اند، افزود: با جدیت با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها برخورد خواهد شد و این رویه ادامه خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان با هشدار به احداث‌کنندگان بنا در اراضی کشاورزی، به مردم توصیه کرد که از خرید ملک‌های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند خودداری کنند و در دام کلاهبرداران و سودجویان قرار نگیرند.

 مویدی از بهره‌برداران استان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش‌ها مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه به آدرس https://cms.laoi.ir/ تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز