خبرگزاری کار ایران

نخستین رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی لرستان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۲۲۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از آغاز نخستین رویداد "صدرا " شامل صنعت، دانشگاه، راه اشتغال امروزدر راستای ایجاد فرصتی بزرگ برای کارآفرینی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در همایش نخستین «رویداد صنعت، دانشگاه، راه اشتغال صدرا» که در دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و با حضور مدیران، اساتید و دانشجویان در محل اجلاس دانشگاه آزاد لرستان برگزار شد، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اهداف اصلی کشاورزی دانش بنیاد توسعه فناوری و انتقال دانش به بخش کشاورزی جهت افزایش بهروری و توسعه اقتصادی بوده که اکنون این رویکرد در بخش کشاورزی استان در حال توسعه است.

وی افزود: یکی از مصادیق و کارهای بزرگ در بخش کشاورزی طرح جهش تولید در اراضی دایمزارهاست که باتدابیر مقام معظم رهبری و با برنامه‌های منسجم وزارت جهاد کشاورزی در کل کشور درحال اجرا وتوسعه است ودراین راستا تمام ابزارها ودانش فناوری جهت توسعه این طرح به کار گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان درادامه به رکورد برداشت گندم آبی ودیم درسال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: درسال زراعی ۱۴۰۱و۱۴۰۲رکوردبرداشت گندم آبی ۱۱تن درهر هکتار و دیم ۶تن درهرهتکار بود که این یک موفقیت درافزایش بهره وری محسوب می‌شود.

شاهرخی به بیان اینکه توسعه کشت دانه روغنی یکی از مولفه‌های اصلی درزمینه امنیت غذایی است و این کشت دراستان درحال توسعه است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما درزمینه محصولات بخش کشاورزی وامنیت غذایی توسعه کشت دانه‌های روغنی است که درهمین راستا امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۸ هزار تن انواع دانه‌های روغنی درلرستان برداشت شود که این میزان، هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به رویداد صدرا درحوزه صنعت، دانشگاه واشتغال اشاره کرد و تصریح کرد: بخش کشاورزی نیازمندارتباط تنگاتنگ بین دانشجویان، اساتید و نخبگان است که درحال حاضر این بستر فراهم است وامیدواریم این تعاملات همچنان تداوم داشته باشد وازتمام ظرفیت‌های موجود جهت توسعه کشاورزی دانش بنیاد استفاده شود.

وی درادامه افزود: صدرا باشبکه‌سازی نخبگان عملی وفنی می‌توانند در حوزه بخش کشاورزی موثر باشد وما ازاین تعامل وهمکاری استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز