خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

اعزام اولین گروه از زائران قزوینی به حج تمتع

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۷۳۷

مدیر حج و زیارت استان قزوین با بیان اینکه تمهیدات لازم برای سفر زائران قزوینی به حج تمتع امسال اندیشیده شده است، گفت: اولین گروه از استان به تعداد ۱۶۵ نفر امروز به سرزمین وحی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، بشیر سلیمی با اعلام این خبر گفت: امسال یک هزار و ۱۰۵ نفر از استان قزوین به سرزمین وحی مشرف خواهند شد که از این تعداد ۴۳ نفر عوامل اجرایی کاروان شامل مدیر و معاون کاروان و همچنین روحانی هستند.

وی اظهار داشت: این زائران در قالب هفت کاروان ساماندهی شده‌اند که چهار کاروان در قالب مدینه قبل و سه کاروان در قالب مدینه بعد مشرف خواهند شد و اعزام برخی از زائران امسال در کاروان‌های ۱۸۰ نفره بوده است.

سلیمی با بیان اینکه مدت زمان سفر حج ۳۰ تا ۴۵ روز خواهد بود، افزود: مقدمات سفر حج برای اسکان و تغذیه مناسب حجاج به صورت کشوری در حال انجام است و عوامل اعزام شده‌اند.

به گفته این مسئول، ۷۵۶ نفر از زئران قزوینی زن هستند و کوچک ترین زائر چهارساله و کهنسال ترین زائر ۹۸ سال سن دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا اعزام به حج نداشتیم و در سال ۱۴۰۱ نیز عربستان اجازه ورود افراد ۶۵ سال به بالا را نداد امسال تعداد حجاج قزوینی تقریباً سه برابر ادوار گذشته است.

سلیمی یادآور شد: خوشبختانه امسال محدودیت چندانی برای اعزام زائران به حج تمتعع نداریم و بهترین هتل‌ها در مکه و مدینه برای حجاج قزوینی هماهنگ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز