خبرگزاری کار ایران

ایلنا از گلستان گزارش می دهد؛

بانک‌ها از احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۶۷۲

 اشتغال آفرینی و امیدواری کارگران با احیا واحد های تولیدی صورت می گیرد

احیای واحدهای راکد و بازگشت آنها به چرخه تولید، یکی از راهکارهای اصلی بهبود فضای اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان گلستان است. درحال حاضر بسیاری از جوانان در استان فاقد شغل هستند و بانک‌ها از احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، کمبود نقدینگی، نوسان قیمت ارز، تحریم ها، فرسودگی ماشین آلات و ... از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در چند سال اخیر بوده که منجر به تعطیلی و نیمه‌ تعطیلی بسیاری از آنها شده است.

استان گلستان هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی و ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی دارد که بیش از ۶۵۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی مستقر هستند. درحال حاضر تعدادی از واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها های استان تملک شده و تبدیل به کارخانه‌هایی متروکه شده‌اند.

بخش خصوصی از دولت‌ سیزدهم انتظار دارد که برای رونق تولید و احیا واحد های صنعتی و تولیدی اقدامات جدی و فوری انجام دهد. اگر احیا واحد های صنعتی و تولیدی صورت بگیرد قطعا بیکاری در گلستان کاهش چشمگیری پیدا می کند.

یکی از اثرات اجرای طرح رونق تولید در استان احیای واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است که کارگرانی که بیکار شده بودند دوباره به شغل خود بازگشتند. اشتغال آفرینی و امیدواری کارگران با احیا واحد های تولیدی صورت می گیرد و مسئولین باید اقدمات جدی انجام دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: در سال گذشته ۳۵ واحد صنعتی که در استان غیر فعال بودند دوباره راه اندازی شدند که در این زمینه برای حدود ۵۰۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد شده است.

درویشعلی حسن زاده ادامه داد: در حال حاضر ۲۳۰ واحد تولیدی در استان در حال ساخت است و پیشرفت فیزیکی آن بالای ۶۰ درصد رسیده است. ما پیش بینی می کنیم که تا پایان سالجاری ۱۰۰ واحد تولیدی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در حال حاضر 15 درصد ذغال سنگ کشور در استان گلستان تولید می شود و در این زمینه حدود 2000 نفر در معادن گلستان مشغول به کار هستند.

وی گفت: گلستان یک هزار و ۱۶۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری دارد که حدود ۹۰ درصد شامل واحد صنعتی کوچک زیر ۵۰ نفر است‌. احیای واحدهای راکد می‌تواند در تأمین اشتغال به خصوص جوانان و افزایش تولید نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان درگفت وگو با ایلنا اظهارکرد: طی یک سال اخیر در گلستان ۱۲۲ واحد تولیدی راکد بودند که با تلاش های انجام شده دوباره به چرخه تولید بازگشتند. خوشبختانه ۳ هزار نفر کارگر به کار خود بازگشته‌اند.

حسینعلی خواجه مظفری ادامه داد: در گلستان تنش کارگری خاصی نداریم و در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ هزار نفر بیمه بیکاری می گیرند که در موضوع دریافت بیمه بیکاری گلستان روند نزولی دارد.

وی ادامه داد: درحال حاضر استان گلستان درحوزه اشتغال رتبه سوم کشور را دارد و این جایگاه از کاهش نرخ بیکاری و نیز افزایش ۲.۲ درصدی مشارکت اقتصادی استان، بدست آمده است.

وی گفت: درحال حاضر بیش از ۲۸۰ هزار کارگر بیمه شده مشمول قانون کار در بیش از ۴۳ هزار کارگاه مشمول قانون کار در استان گلستان مشغول به کارهستند.

وی اضافه کرد: کارگران از بازیگران اصلی نقش تولید هستند و باید از آنها حمایت همه جانبه صورت بگیرد. در حال حاضر ۳۵۲ تشکل در استان گلستان داریم که ۷۷ درصد تشکل های کارگری است. در سالجاری پیش بینی می کنیم که تشکل های کارگری ۱۵ درصد افزایش داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز