خبرگزاری کار ایران

در آیینی با حضور رئیس کل دادگستری فارس؛

۲۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در شیراز آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۰۳۲

در آیینی و با حضور رئیس کل دادگستری فارس آزادی ۲۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با مشارکت کانون های خدمت رضوی و آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس کل دادگستری فارس در این مراسم گفت: خیرین آبروی استان فارس هستند و با کمک آنها امروز ۲۲۰ زندانی گرفتار از بند آزاد می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی  با اشاره به اینکه اولویت برای آزادی بانوان باشد، ابراز کرد:  ۸ نفر از زندانیان از بانوان هستند.

وی با اشاره به اینکه با جمع آوری ۱۹ میلیارد تومان ۲۲۶ زندان دیگر آزاد می شوند، عنوان کرد: از خیرین نیک اندیش خواستارم که تمرکز را روی ۱۹ میلیارد بگذراند  تا در عید غدیر ۲۲۶ زندانی دیگر آزاد شوند.

به گفته موسوی جمع آوری این مبلغ برای استان فارس که نیک اندیشان و خیرین خوب دارد مبلغ زیادی نیست کما اینکه هیچ استانی در کشور تاکنون تنوانسته است بالای ۱۰۰ نفر آزاد کنند و این آمار و ارقام مختص فارس است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به ۱۵۰ نفر پایان حبس می دهیم و دادگستری ۱۰ هزار حکم‌ جایگزین حبس داده است و در مجموع امسال ۵۰۰ نفر از زندانی های جرائم غیرعمد آزاد می شوند.

آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در ارتقا امنیت اجتماعی تاثیربسزایی دارد

مدیرکل زندان های فارس گفت: در آستانه میلاد  امام رضا (ع) و به همت خیرین، تعداد ۲۲۰ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در استان فارس آزاد می شوند.

اسحاق ابراهیمی عنوان کرد: به عنوان خدمتگزار در زندان های فارس و خادم شما در ستاد دیه با افتخار به دستان تک تک شما خیرین بوسه می زنم که حضور گرم شما در هر مراسمی که تقاضا کردیم گرما بخش و تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: آزادسازی این ۲۲۰ نفر بخش زیادی را شامل می شوند و خانواده و عقبه دارند، بسیاری از شکات طرف این افراد بودند که آنها هم افراد گرفتار و دغدغه مندی بودند اما بخش قابل توجهی از حق و حقوق خود را علی رغم گرفتاری هایی که داشتند ، بخشیدند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این آزادسازی به همت خیرین در ارتقا امنیت اجتماعی تاثیربسزایی دارد و با حضور خیرین امنیت اجتماعی ارتقا پیدا خواهد کرد و وقتی این افراد به آرامش برسند به دیگران هم این آرامش خواهد رسید.

وی افزود: اعضای هیات امنای ستاد دیه در برگزاری جشن گلریزان از ۲۷ ماه مبارک رمضان تا امروز فعالیت کردند تا مقدمات آزادی این ۲۲۰ نفر محقق شود و به برکت دهه کرامت  ۲۱۲ نفر آقا و ۸ نفر خانم امروز آزاد می‌شوند.

مدیرکل زندان های فارس بیان کرد: مجموع بدهکاری این افراد بیش از ۷۹۴ میلیارد بوده است که با تلاش همکاران ما در مددکاری زندان و ستاد دیه، شکات پرونده ها ۳۱۵ میلیارد و 900 میلیون تومان را گذشت کردند و ۴ میلیارد و ۵7۰ میلیون تومان نقدینگی توسط خود مددجویان تامین شده است.

ابراهیمی افزود: از رئیس دادگستری استان و قضات قدردانی می کنم که به تقاضای احصا زندانیان در اسرع وقت رسیدگی کردند.

وی گفت: کل پرداختی از ستاد دیه از محل کمک های خیرین، آستان امام رضا(ع) و تولیت شاهچراغ (ع) و بسیاری از موسسات، ۳۴ میلیارد و 704میلیون و 700هزار بوده است.

مدیرکل زندان های فارس  ادامه داد: ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان‌ نیز در قالب تسهیلات قرض الحسنه به صورت وام در اختیار آنها قرار داده شده است.

وی بیان کرد: هم اینک یکهزار و 87 نفر زندانی محکوم‌مالی در زندان های استان نگهداری می شوند که اگر این ۲۲۰ نفر کم شوند، به بیش از 850 زندانی جرائم غیر عمد می رسیم.

به گفته ابراهیمی،۷ نفر زندانی در زندان های استان حضور دارند که دارای بدهکاری زیر ۲۰ میلیون تومان هستند، ۴۶ نفر زندانی بدهکاری ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان، ۶۳ نفر بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و ۱۰۰ نفر هم بدهکاری بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان دارند که با کمک خیرین، امکان آزادی ۲۱۶ نفر دیگر وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز