خبرگزاری کار ایران

آغاز اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۸۵۵

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها با حضور شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها صبح امروز ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور مسئولان و شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی در محل سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

در این مراسم معاون استاندار اردبیل با اشاره به نقش و جایگاه موزه ها اظهار کرد: موزه‌ها نقش مهمی را در حفظ، معرفی و بازتعریف هویت ملی دارند و کنفرانس موزه‌ها می‌تواند نتایج موثری را در راستای تقویت این نهاد داشته باشد.

کاظم دبیر افزود: خودآگاهی، هویت بخشی و هویت‌شناسی یکی از الزامات جامعه ما است که امروزه متاسفانه بسیاری از کشورهای درحال توسعه از این موارد به دور هستند و موزه‌ها یکی از بنیان‌های حفظ و معرفی هویت ما به نسل‌های آینده هستند.

وی تاکید کرد: جای خوشحالی دارد که اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود و امیدوارم که شاهد نقش پررنگ‌تر موزه‌ها در حفظ هویت استان و کشور باشیم.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز  گفت: موزه‌داری در ایران و به ویژه در اردبیل تاریخی طولانی دارد و اولین موزه کشور را می‌توان به دوره صفویه و تالار چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مربوط دانست.

حسن محمدی ادیب اضافه کرد: با این پشتوانه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل فرصتی مغتنم برای بازیابی جایگاه اصلی موزه‌ها و توجه بیشتر به این نهادها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز