خبرگزاری کار ایران

فرماندار مشگین شهر:

دامپزشکی در بحث زیرساخت ها از دستگاه های تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۲۸۰

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: دامپزشکی در بحث زیرساخت ها یکی از دستگاه های تاثیرگذار جامعه است.

به گزارش ایلنا، شهرام محمدی با حضور در اداره کل دامپزشکی استان اردبیل و دیدار با مدیر کل دامپزشکی بر لزوم حمایت همه جانبه از دامپزشکی تاکید کرد و گفت: اعتقاد راسخ دارم دامپزشکی در بحث زیر ساخت ها یکی از دستگاههای تاثیر گذار جامعه است.

وی به اهمیت و جایگاه ویژه دامپزشکی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی در تامین امنیت غذایی و ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه اشاره کرد و افزود: بنده از نزدیک با فعالیت های دامپزشکی آشنایی کامل دارم و بازدید های میدانی که از سطح روستاها داشته ام شاهد رضایت مندی روستائیان از عملکرد دامپزشکی بوده ام.

فرماندار مشگین شهر ادامه داد:  به دغدغه مندی دامپزشکی در حوزه کشتار غیر مجاز دام در برخی محورهای مواصلاتی و مناطق گردشگری مشگین شهر کاملا واقفم و در این راستا با تشکیل جلسات بین بخشی شورای سلامت و تامین و کارگروه های متعدد دستگاههای حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه مقرر گردیده است در آینده نزدیک با تشکیل تیم های مشترک بین بخشی و گشت های تیمی مشترک نسبت به ساماندهی  کشتارهای غیر مجاز  اقدام  شود تا علاوه بر اطمینان گردشگران  از سلامت دام کشتاری، بهداشت لاشه و فراورده های خام دامی نیز تامین و خواسته دامپزشکی در پیشگیری از شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام محقق شود.

محمدی خاطرنشان کرد: بنده هزینه کرد در حوزه دام وطیور و آبزیان منطقه را نوعی سرمایه گذاری می دانم وتا حدی که توان دارم به تقویت اعتبارات دامپزشکی کمک می کنم چراکه تقویت اعتبارات به افزایش عملکرد دامپزشکی در حفظ و حراست از جمعیت دامی منطقه خواهد انجامید.

وی در پایان سخنانش با تاکید براینکه منطقه مشگین شهر با  پتانسیل و ظرفیت بالای کشاورزی، باغداری و دامپروری یکی از مناطق منحصر بفرد در استان و حتی در کشور است از برگزاری کمیته غذای حلال و پاک با مشارکت دامپزشکی و دستگاههای مرتبط در فرمانداری در هفته های آینده  و نیز جشنواره میوه های بهشتی مشگین شهر در سالجاری خبر داد.

مهدی فیضی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم و  تشکر از حضور فرماندار مشگین شهر و هیئت همراه  در دامپزشکی و اشرافیت کامل فرماندار به حوزه فعالیت ها؛ گزارش کامل و مبسوطی از فعالیت های دامپزشکی در حوزه های مختلف ارائه کرد و گفت: در حال حاضر مهمترین معضل و چالش پیش روی دامپزشکی منطقه؛  کشتار غیر مجاز دام در محورهای مواصلاتی و برخی مناطق گردشگری شهرستان است که با توجه به فرا رسیدن فصول گرم سال امکان شیوع بیماریهای مشترک تشدید می شود و از فرماندار و مسئولین ارشد شهرستان خواست در این راستا با همکاریهای بین بخشی تصمیمات قاطع اتخاذ شود.

وی بر لزوم حمایت همه جانبه فرمانداری از دامپزشکی بخصوص در حوزه اعتبارات تاکید کرد و ادامه داد: افزایش اعتبارات دامپزشکی منجر به تقویت خدمات دامپزشکی خواهد شد.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز