خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور:

اعمال «شرط محل سكونت» برای بیمه كارگران ساختمانی بی‌معناست

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۱۷

چكیده:‌ «کارگران ساختمانی به اقتضای شغلشان در استان‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند بنابراین مشروط کردن بیمه آن‌ها به دریافت کارت مهارت از استان محل سکونتشان بی‌معناست / این مساله به اعمال سهمیه بندی در بیمه کارگران ساختمانی باز می‌گردد و اشکال از قانون است.»

رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی کشور با انتقاد از قانون کنونی بیمه کارگران ساختمانی، گفت: به موجب قانون کنونی اگر یک کارگر ساختمانی در استانی غیر از محل سکونتش کارت مهارت دریافت کند مشمول بیمه تامین اجتماعی نمی‌شود.

«احمد شوکت» در این باره به ایلنا گفت: این محدودیت در حالی است که کارگران ساختمانی به اقتضای شغلشان در استان‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند و بنابر این مشروط کردن برقراری بیمه آن‌ها به دریافت کارت مهارت از استان محل سکونتشان بی‌معناست.

وی ادامه داد: این مساله به اعمال سهمیه بندی در بیمه کارگران ساختمانی باز می‌گردد و اشکال از قانون است.

به گفته شوکت ایراد اصلی از آنجاست که امسال با پیش بینی منابع مالی بیمه کارگران ساختمانی در بودجه، فقط ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی مشمول بیمه می‌شوند.

این قعال صنفی تصریح کرد: در حال حاضر هر استان سهمیه محدودی دارد. ممکن است کارگرانی که مشاهده می‌کنند سهمیه کارت مهارت شهرشان تمام شده است به منظور آنکه بیمه شوند برای دریافت کارت مهارت به استان‌های مجاور مراجع کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی کشور در پایان اظهار داشت:  اگر قانون «رفع موانع اجرای قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» اجرا می‌شد و همهٔ کارگران ساختمانی مشمول بیمه می‌شدند تامین اجتماعی می‌توانست کارگران را از هر کجا که کارت مهارت بگیرند بیمه کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز