خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

زیرساخت‌های نامناسب، موجب کوچ بسیاری از تئاتری‌های البرز به تهران شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۴۰

تعداد پلاتوهای استان با جمعیت تئا‌تر دوست البرزی همخوانی ندارد / درحال حاضر بیش از هزار و ۵۰۰ نفر تئاتری در البرز فعالیت دارند که این آمار نشان دهنده ظرفیت فوق العاده استان در بخش هنرهای نمایشی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: تعداد پلاتوهای استان با جمعیت تئا‌تر دوست البرزی همخوانی ندارد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید موسی حسینی کاشانی شامگاه گذشته در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تئا‌تر استانی البرز اظهار داشت: چهارمین جشنواره تئا‌تر استانی البرز با مشارکت حداکثری فعالان این حوزه برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: با اعلام فراخوان ۸۵ اثر در مرحله نخست به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۴۰ اثر به مرحله بازبینی رسید و بعد از بازبینی در ‌‌نهایت نه اثر برای رقابت در این جشنواره انتخاب شدند.

وی افزود: آثار منتخب شده در بخش‌های موسیقی، بازیگری، نمایشنامه نویسی، طراحی دکور و لباس، کارگردانی و طراحی برشور با هم به رقابت پرداختند.

کاشانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعداد فعالان حوزه نمایش استان اشاره کرد و گفت: درحال حاضر بیش از هزار و ۵۰۰ نفر تئاتری در البرز فعالیت دارند که این آمار نشان دهنده ظرفیت فوق العاده استان در بخش هنرهای نمایشی است.

این مسوول ابراز کرد: به دلیل زیرساخت‌های نامناسب استان در حال حاضر بسیاری از تئاتری‌های البرز به تهران کوچ کرده و فعایت حرفه‌ای خود را دراین استان ادامه می‌دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: هنرمندان تئاتری سرمایه‌های استان هستند و باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب از کوچ آنان به تهران جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل تعداد کم پلاتوهای استان، برخی از گروه‌های تئا‌تر ناچار به فعالیت در فضای باز و پارک‌ها هستند که این به هیچ وجه درشان آنان نیست.

کاشانی اضافه کرد: مسوولین قول‌های مناسبی برای افزایش زیرساخت‌های تئا‌تر استان داده‌اند که امید است طی دو سال باقی مانده از دولت یازدهم محقق شود.

وی اظهار کرد: فعالان حوزه تئا‌تر نباید خود را به شرکت و کسب مقام در جشنواره‌های استانی محدود کنند و باید به فکر حضور در جشنواره‌های ملی و بین المللی باشند.

وی در ادامه صحبت‌هایش از برنامه این اداره کل برای حمایت از نمایشنامه نویسان خبر داد و گفت: یکی از ازبرنامه‌های منسجم این اداره کل در سال جاری بحثحمایت از نمایشنامه نویسان البرزی است که از طریق خرید کتاب و حمایت از اجرای نمایشنامه‌های آنان صورت می‌گیرد.

کاشانی گفت: تلاش می‌شد که جشنواره منطقه‌ای تئا‌تر به میزبانی استان البرز برگزار شود ولی به دلیل محدودیت در اسکان شرکت کنندگان این مهم امسال محقق نشد و امید است طی سال‌های آتی با رایزنی‌هایی که با دانشگاه‌ها انجام می‌شود بحثاسکان شرکت کنندگان حل و شاهد میزبانی جشنواره منظقه‌ای تئا‌تر توسط البرزی‌ها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز