خبرگزاری کار ایران

۷ سال انتظار مربیان پیش دبستانی برای دریافت حداقل حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۷۹۸

«ساعت کاری و محل کار ما با معلمان رسمی یکی است، اما حقوق کمتری می‌گیریم. می‌گویند کارگران هر روز ۸ ساعت کار می‌کنند اما شما ۴ ساعت کار می‌کنید، پس باید نصف مزد پایه حقوق بگیرید و ۱۵ روز بیمه شوید.»

مربیان پیش دبستانی بعد از حدود ۷ سال کار برای آموزش و پرورش می‌خواهند استخدام شوند. وزارت آموزش و پرورش ماه گذشته اعلام کرد مقدمات برگزاری آزمون استخدام این مربیان را فراهم کرده است اما آنان می گویند منتظر اقدام عملی این وزارتخانه هستند.

یک مربی پیش دبستانی که نخواست نامش فاش شود، به ایلنا گفت: هر بار اسمی روی ما می‌گذارند تا بگویند اینان وابسته به آموزش و پرورش نیستند. یکبار می‌گویند شرکتی و بار دیگر می‌گویند مردم نهاد.

وی ادامه داد: ساعت کاری و محل کار ما با معلمان رسمی یکی است، اما حقوق کمتری می‌گیریم. می‌گویند کارگران هر روز ۸ ساعت کار می‌کنند اما شما ۴ ساعت کار می‌کنید، پس باید نصف مزد پایه حقوق بگیرید و ۱۵ روز بیمه شوید. سابقه کار، تحصیلات و دانش فنی کارگران در دستمزدشان تاثیر گذار است اما برای ما اینطور هم نیست.

این مربی پیش دبستانی تصریح کرد: مگر معلمان رسمی که حقوق کامل دریافت می‌کنند چند ساعت در روز کار می‌کنند؟ نیم ساعت بیشتر از ما. چرا باید میان ما و آن‌ها تبعیض قائل شوند؟

مساله استخدام مربیان پیش دبستانی حق التدریسی از حدود ۷ سال پیش مطرح است. آموزش و پرورش در سال‌های ۸۶ و ۸۷ آزمونی‌هایی را برگزار کرد و تعدادی مربی پیش دبستانی را به صورت حق التدریسی جذب کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش در چند سال گذشته دو یا سه آزمون برگزار کرد و معلمان ورزش، آموزش یاران نهضتی سواد آموزی و… را استخدام کرد. این وزارتخانه اجازه نداد ما در آن آزمون‌ها شرکت کنیم. وقتی پیگیر شدیم، گفته شد این آزمون‌ها شامل حال شما نمی‌شود.

این مربی پیش دبستانی با اشاره به قانون مصوب دو سال پیش مجلس مبنی بر اینکه دولت در دو سال موظف است تکلیف مربیان پیش دبستانی را تعیین کند، گفت: گویا آموزش و پرورش بعد از تصویب این قانون برای یکسال نیرو می‌گرفته، اما ما متوجه نشدیم کی و چگونه. یا اعلام عمومی نشد یا اگر شد مربیان پیش دبستانی خبردار نشدند.

وی در تشریح جزییات تجمع روز یکشنبه(۱۹ مرداد) جمعی از مربیان پیش دبستانی مقابل مجلس، گفت: خانم طبیب زاده - نماینده مجلس - در این تجمع با لحن بدی با مربیان صحبت کرد و با جیغ و داد سر آنان گفت ما بودیم که دو سال پیش قانون را تصویب کردیم، نگفتیم دولت باید شما را استخدام کند بلکه گفتیم اگر دولت احتیاج داشت آزمون بگذارد و شما را بگیرد، شما را فعلا لازم نداریم، بودجه نداریم، بفرمایید بروید. وقتی یکی از مربیان سوالی را که قبلا از خانم طبیب زاده پرسیده شده بود را دوباره پرسید، او فریاد کشید و گفت تو چه جور معلمی هستی که همه چیز را باید دوباره برایت تکرار کرد.

او در پایان تصریح کرد: آقای فانی گفته همه ردیف‌های استخدامی در دولت قبل پیش خور شده و آموزش و پرورش بیش از نیازش نیرو گرفته است. خانم طبیب زاده که می‌گوید به ما نیاز ندارند و به اصطلاح نماینده منتخب مردم در مجلس است، در دولت احمدی‌نژاد کجا بود که وزیر را به مجلس بکشاند و به خاطر استخدام‌های غیر قانونی از او سوال کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز