خبرگزاری کار ایران

تعداد ناکافی بازرسان کار در منطقه پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۳۳۶

شمار بازرسان اداره کار در منطقه ویژه پارس جنوبی تنها ۱۱ نفر است / باتوجه به اشتغال ۱۲۰ هزار کارگر در منطقه ۴۶ هزار کیلومتری پارس جنوبی نیاز به فعالیت گستره‌تری از بازرسان دارد.

رئیس بازرسی اداره روابط کار منطقه ویژه پارس جنوبی اعلام کرد: شمار بازرسان اداره کار در منطقه ویژه پارس جنوبی تنها ۱۱ نفر است.

«عقیل منفرد» با اعلام این خبر به ایلنا گقت: با توجه به وسعت بسیار زیاد و شرکت‌های فعال در منطقه پارس جنوبی این تعداد بازرس کافی نیست اما تا این لحظه تلاش کردیم تا بازرسی‌ها را با همین نیروها ادامه بدهیم.

وی درباره چگونگی عملکرد بازرسان اداره روابط کار اظهار داشت: بازرسی از ۲۴ فاز راه‌اندازی شده و ۲۱ شرکت پروژه‌ای پتروشیمی در منطقه به دو روش بازرسی «دوره‌ای و ماهانه» انجام می‌شود.

رئیس بازرسی اداره روابط کار منطقه ویژه پارس جنوبی «بازرسی موردی» را بر اساس شکایت کارگران از نحوه پرداخت حقوق و دستمزد، کیفیت خوراک، خوابگاه وو یا موارد ارجاعی توسط مراجع قضائی نام برد و «بازرسی‌های دوره‌ای» را بر اساس فازهای راه‌اندازی شده و پروژه‌ای اعلام کرد.

این مقام مسئول زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایات را بین ۷ تا ۱۰ روز اعلام کرد و افزود: گزارشات تهیه شده توسط بازرسان هیچ‌گاه بدون خطا نیست.

منفرد خطاهای بازرسان را به خطاهای سهوی و عمدی تقسیم‌بندی و اظهار داشت: ناظر عملکرد بازرسان اداره کار در منطقه «مرکز حفاظت فنی و بهداشت کار» است.

رئیس اداره بازرسی منطقه ویژه با بیان این‌که بازرسان با دو نوع تخصص بهداشت حرفه‌ای و حقوق و دستمزد در اداره روابط کار مشغول به کار هستند، افزود: آموز‌ش‌های ضمن خدمت بازرسان اداره روابط کار دانش آنان را به‌روز نگه می‌دارد.

وی در خاتمه در رابطه با عوامل مؤثر بر ایجاد خطاهای عمدی کار بازرسان در منطقه ویژه بیان کرد: به‌طور حتم شرایط ویژه منطقه معذورات کاری را برای بازرسان ما به همراه دارد و ممکن است کار آنان را تحت‌الشعاع قرار دهد و به همین دلیل نیز از بیان مسائل در این باره به راحتی نمی‌توان سخن گفت و باز هم قضاوت را به شما واگذار می‌کنیم.

توضیحات رئیس روابط کار منطقه پارس

در گفتگوی دیگر ایلنا با رئیس روابط کار منطقه ویژه پارس(عسلویه) وی از وجود هیئت‌های بازرسی و رسیدگی به هرگونه شکایت کارگران در مناطق ویژه خبر داد.

«روح‌الله حاجیان» با بیان این مطلب که هرگونه شکایت ارائه شده از سوی کارگران منطقه توسط بازرسان این سازمان پیگیری می‌شود، گفت: گزارشات بازرسان ملاک عمل قضاوت اداره روابط کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وسعت ۴۶ هزار کیلومتر مربعی منطقه که قریب ۱۲۰ هزار کارگر مشمول وزارت کار در آن مشغول به‌کار هستند، افزود: چنین وسعت کاری میدان فعالیت بزرگتری توسط از این اداره را می‌طلبد.

رئیس روابط کار منطقه ویژه پارس جنوبی با بیان این موضوع که در صورت هرگونه شکایت کارگران، بازرسان موظف به رسیدگی آن خواهند بود، اظهار داشت: این شکایات شامل نوع قراردادهای کاری، معوقات حقوق و دستمزد و شکایت از پیمانکاران منطقه می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز