خبرگزاری کار ایران

انجمن صنفی کارگران خباز مریوان خطاب به دولت:

برای این ماه سبد کالا دادید؛ ماه‌های آینده چه می‌کنید؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۳۷

چکیده: اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت های گذشته، جامعه ایران به دو دسته تقسیم شده است: اقلیتی مرفه و از تمامی مشکلات به دور و وابسته به باندهای مافیایی که هر روز افشا و رسوا‌تر می‌شوند و اکثریتی قابل توجه پر از درد و رنج که حتی محتاج نان شب هم هستد.

انجمن صنفی کارگران خباز(نانوا) مریوان و سروآباد با انتشار بیانیه‌ای از طرح توزیع سبد کالا توسط دولت «حسن روحانی»، رئیس جمهور انتقاد کرد و نوشت «گیرم سبد شما برای این ماه به ۱۰ الی ۱۵ میلیون ایرانی تعلق گرفت. برای روز‌ها، ماه‌ها و سال آینده چکار می‌کنید؟ می‌خواهید در سال آتی چند درصد دستمزد‌ها را افزایش دهید که تورم زا هم نباشد؟».

به گزارش ایلنا، این نهاد کارگری در بیانیه اعتراضی اش پیرامون توزیع سبد کالا گفته است «مدتی است دولت تدبیر و امید با هیاهوی زیاد و با شعار حمایت از طبقه ضعیف با طرحی به نام سبد حمایتی سر خود و ملت را شلوغ کرده است و به حساب می خواهد از طبقه کم درآمد جامعه حمایت کند».

در ادامه این نامه آمده است «قبل از هر چیز باید بدانیم با اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت های گذشته، جامعه ایران به دو دسته تقسیم شده است: اقلیتی مرفه و از تمامی مشکلات به دور و وابسته به باندهای مافیایی که هر روز افشا و رسوا‌تر می‌شوند و اکثریتی قابل توجه پر از درد و رنج که حتی محتاج نان شب هم هستد؛ از جمله طبقه کارگر، کشاورزان و کارمندان دولت البته به استثنای مدیران رده بالا و چند شغله».

انجمن صنفی کارگران خباز مریوان و سروآباد با طرح این پرسش که «دولتمردان ایران طی ۳۵ سال اخیر از وضع معیشتی کارگران بی‌خبرند یا خود را به کوچهٔ علی چپ می‌زنند؟»، نوشته است: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که «آقا محمود» می‌گفتند برکت دارد، برکت را از سفره‌های بیشتر از ۵۰ میلیون ایرانی گرفت و این هم از سبد حمایتی دولت یازدهم که خیلی هم با افتخار همه جا سنگش را به سینه می‌زنند.

در ادامه این بیانیه از رئیس جمهور خواسته شده است که توضیح دهد مشمولان سبد کالا چگونه کار‌شناسی و شناسایی شده اند.

این نهاد کارگری در ادامه نامه آورده است «کشاورزان بی‌بضاعت ایرانی برنج شان به فروش نمی‌رود و شما با برنج[…] هندی و پاکستانی می‌خواهید سفره ایرانی‌ها را رنگین کنید؛ البته آن هم به نیازمندان نمی‌رسد. نمونه واضح، اکثر کارگران خبازی که در شهرستانهای مریوان و سروآباد بر مبنای پخت کیسه‌ای مزد می‌گیرند و غالباً کمتر از حداقل دستمزد شورای عالی کار دریافت می‌کنند و شانس دریافت سبد شما را هم نداشتند.»

در ادامه این بیانیه از دولت حسن روحانی پرسیده شده است «گیرم سبد شما برای این ماه به ۱۰ الی ۱۵ میلیون ایرانی تعلق گرفت. برای روز‌ها، ماه‌ها و سال آینده چکار می‌کنید؟ می‌خواهید در سال آتی چند درصد دستمزد‌ها را افزایش دهید که تورم زا هم نباشد؟».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز