خبرگزاری کار ایران

مرمت کاخ شهرستانک در آستانه اتمام

مرمت کاخ شهرستانک در آستانه اتمام
کد خبر : ۱۵۰۴۴۳۶

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی عملیات مرمت کاخ شهرستانک خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، رحیم خاکی با بیان این موضوع اظهار کرد: عملیات مرمت و بازسازی کاخ شهرستانک توسط بهره‌بردار بخش خصوصی در حال انجام است و پیشرفت محسوسی داشته است.  

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در جلسه‌ای که روز گذشته به ریاست معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و با حضور مدیران کل دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل راهداری، آب، برق، گاز، ارتباطات سیار و همچنین محیط‌زیست و منابع طبیعی در کاخ شهرستانک برگزار شد، بر تسهیل و تسریع ایجاد زیرساخت‌های لازم توسط هریک از دستگاه‌ها تأکید و مصوب شد تا ده روز آینده عملیات عمرانی ایجاد تأسیسات آغاز شود.  

او ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان برای فراهم شدن زیرساخت‌هایی همچون راه و انشعابات آب، گاز، برق و مخابرات و پیشبرد امور بر طبق برنامه تا یک سال آینده شاهد بهره‌برداری از کاخ شهرستانک با کاربری بوتیک هتل باشیم.

خاکی افزود: تاکنون پیگیری‌ها و مکاتبات مکرری از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی استان، استاندار محترم و همچنین وزیر محترم میراث‌فرهنگی با وزرای مربوطه برای فراهم شدن انشعابات و زیرساخت‌های راه کاخ شهرستانک صورت گرفته تا این پروژه هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

کاخ شهرستانک  در سال ١٢٩۵ هجری قمری  به دستور ناصرالدین شاه قاجار در «دره کیله» شهرستانک به‌عنوان یکی از روستاهای توابع شهرستان کرج در کیلومتر ۵۵ جاده چالوس بنا شد. این کاخ پس از طی دوران شکوه خود به‌عنوان پناهگاه هیئت کوهنوردی با ثبت سند به نام و در اسفند ١٣۵٩ در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار گرفت. با تلاش سازمان میراث فرهنگی وقت کاخ شهرستانک در تاریخ ٢٠ مهر ١٣٧٦ با شماره ١٩٢۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و با صرف تلاش فراوان در سال ١٣٨٤ به مالکیت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درآمد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز