خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مرکزی اربعین:

تا کنون ۳ میلیون و ۵۰۰ زائر به زیارت عتبات‌عالیات رفتند

تا کنون ۳ میلیون و ۵۰۰ زائر  به زیارت عتبات‌عالیات  رفتند
کد خبر : ۱۵۲۱۲۸۹

مرز خسروی سومین مرز پر تردد برای زوار به کشور عراق است

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت : تاکنون حدود ۳.۵ میلیون نفر برای سفرهای اربعین از کشور خارج شده و حدود ۲ نفر هم بازگشته‌اند و ۱.۵ میلیون نفر فعلا در کشور عراق هستند که توصیه می‌شود زائران زودتر برگردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سیدمجید میراحمدی در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه با حضور اسکندر  مومنی، وزیر کشور  و محمد طیب صحرایی و جمعی از مسئولین استان در سالن جلسات فراجا در مرز بین‌المللی خسروی برگزار شد،به روند صعودی موج بازگشت زوار اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این موج تا دو روز پس از اربعین ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول به خروج سه و نیم میلیون زائر اربعین از مرزهای کشوراشاره کرد و افزود: از این تعداد تاکنون بیش از دو میلیون زائر به کشور بازگشته‌اند.

میر احمدی: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۹۰ درصد زوار تا بعد از ظهر اربعین وارد کشور شوند.

وی با اشاره به آمادگی کامل برای بازگشت زوار گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم و برای بازگشت ۱.۵ میلیون زائر باقیمانده هم تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: از مجموع زائرانی که هنوز در کشور عراق هستند ۷۰ درصد با خودرو شخصی آمده‌اند و برای ۳۰ درصد باقی مانده هم ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم است.

میراحمدی گفت: حدود دو هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار نیاز داریم که این تعداد در مرزها مستقر شده است.

وی با اشاره به شرایط و امکانات خوب مرز خسروی به زواری که خودرو شخصی همراه ندارند پیشنهاد کرد که از این مرز برای ورود به کشور استفاده کنند.

وی افزود: همچنین به زوار توصیه می‌کنیم که بازگشت خود را زمانبندی کرده و از هرگونه عجله و شتاب خودداری کنند.

میر احمدی  مرز خسروی را یکی از بهترین‌ مرزهای ۶گانه کشور معرفی کرد و گفت : مرز خسروی درگذشته اصلی‌ترین مرز کشور برای سفر زائران به عتبات‌عالیات بود که طی سه سال گذشته تحولات بسیار شگرف و بزرگی به همت دستگاه‌های استانی و ملی در آن صورت‌گرفته و الان به سومین مرز کشور از نظر تردد تبدیل شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به همسایگی استان کرمانشاه با دیالی عراق، گفت: این مرز درگذشته به دلایل امنیتی و داعش در استان دیالی برای چند سالی بسته شد که انصافاً عراق به کمک حشدالشعبی و نیروهای مسلح و همچنین ایران امنیت را در منطقه برقرار کرد.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی مرز خسروی، از وزیر کشور خواست شرایطی فراهم شود که امکان عبور دائمی کاروان‌های زیارتی حج و زیارت از مرز خسروی فراهم شود.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز