خبرگزاری کار ایران

تاکید قائم مقام حزب اتحاد ملت بر ضرورت حل نشدن احزاب اصلاح‌طلب در دولت و حفظ حضور در جامعه مدنی

تاکید قائم مقام حزب اتحاد ملت بر ضرورت حل نشدن احزاب اصلاح‌طلب در دولت و حفظ حضور در جامعه مدنی
کد خبر : ۱۵۰۴۱۹۶

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: ندمیدن در تنور توقعات و به خاطر داشتن انتظارات حداقلی، حمایت از دولت و خود را هم‌سرنوشت آن دانستن و عدم تحریک و تخریب جریان اصولگرا از ضرورت‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد، چون آنها هم می‌دانند که شکست دولت پزشکیان، موجب تحمیل هزینه به آنها و کل نظام می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسین نورانی‌نژاد، قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت در مراسم سپاس از فعالان ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در شیراز، به طرح چهار پرسش و بیان پاسخ‌های کوتاه خود به آنها پرداخت. 

وی در ‍پاسخ به این سوال که چه شد که به رغم عدم شرکت در چند انتخابات پیشین، در این انتخابات حاضر شدیم؟ گفت: انتخابات یک حق و یک ابزار سیاسی است و نه تکلیف. در شرایط خاص مثل ایران، گاهی با شرکت و گاهی با عدم مشارکت، اهداف خود را دنبال می‌کنیم. عدم شرکت در انتخابات پیشین به تایید صلاحیت کاندیدایی از اصلاح‌طلبان و بهبود شیوه برگزاری انتخابات کمک کرد. ضمنا ماهیت متفاوت انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هم موثر بود. در مجلس فقط امکان کسب اقلیتی ضعیف ممکن بود ولی در ریاست جمهوری رای آوردن یک کاندیدا معادل کسب بخش قابل توجهی از دولت است.

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت در پاسخ به اینکه فضای مشارکت در این انتخابات چگونه فراهم شد، عنوان کرد: کاهش مشارکت چشمگیر در انتخابات پیشین، ناکارآمدی حاکمیت یکدست، نیاز به افزایش سرمایه اجتماعی جهت برخی تصمیمات سخت و نهایتا شرایط بین المللی و تحریم‌ها و انتخابات پیش روی آمریکا همگی موثر بودند. البته این فضای حداقلی بود و نه انتخابات آزاد مطلوب.

وی درباره دستاوردهایی که در انتخابات کسب شده است، گفت: تحقق گویاترین نتیجه انتخابات توسط مردمی که بدون حضور نیرویی سازمان‌بخش توانستند با رای دادن و رای ندادن خود هم مهم‌ترین پیامشان را بدهند (نارضایتی عمیق) و هم بهترین گام ممکن را بردارند (انتخاب پزشکیان). کسب بخش قابل توجهی از دولت، بهبود فضای سیاست‌ورزی، افزایش اعتماد به نفس جامعه و کاهش رخوت و ناامیدی، و نهایتا اعتماد مجدد جامعه به راستگویی یک سیاستمدار که در اوضاع آشفته فعلی، مهم‌ترین سرمایه برای احیای سیاست در ایران است.

نورانی‌نژاد درباره اقدامات آینده گفت: حفظ وحدت نیروهای همسو اعم از رای‌دهندگان و تحریمی‌هایی که همچنان اطمینان نکردند یا نتوانستند پا بر احساساتشان بگذارند اما طرفدار تغییرات مسالمت‌جویانه مدنی هستند و دلشان با دولت پزشکیان است، ضروری است.

وی پایان دادن به اختلاف‌های داخلی درون اصلاحات که موضوعیت خودشان را در وضعیت جدید از دست داده‌اند، از دیگر ضرورت‌ها خواند و گفت: ندمیدن در تنور توقعات و به خاطر داشتن انتظارات حداقلی، حمایت از دولت و خود را هم‌سرنوشت آن دانستن، عدم تحریک و تخریب جریان اصولگرا از دیگر ضرورت‌ها است؛ چون آنها هم می‌دانند که شکست دولت پزشکیان، موجب تحمیل هزینه به آنها و کل نظام می‌شود.

نورانی‌نژاد گفت: اولویت‌بخشی به حل مسائل سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها و کاهش تورم، حفظ دیده‌بانی، حل نشدن احزاب اصلاح‌طلب در دولت و حفظ حضور در جامعه مدنی و گفتمان اصیل و فاخر اصلاح‌طلبی، وسواس در حفظ سرمایه صداقت پزشکیان به عنوان شاخص‌ترین ویژگی شخصیتی او،  پوست‌اندازی مدیریتی در دولت و جانشین‌پروری، مراقبت از شکل نگرفتن شکاف بین دولت و حامیانش و فسادستیزی و مراقبت از سلامت و امانتداری مدیران دولتی از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز