خبرگزاری کار ایران

طورانی:

مومنی یکی از محورهای تحقق شعار وفاق ملی پزشکیان خواهد بود

مومنی یکی از محورهای تحقق شعار وفاق ملی پزشکیان خواهد بود
کد خبر : ۱۵۲۰۲۴۲

یک استاد دانشگاه و کنشگر اجتماعی گفت: ایشان در هر عرصه ای که حضور داشته توانسته کارنامه قابل قبول و موفقی را از خود به جا بگذارد و رویکرد وی قطعا در راستای تنش زدایی تحول ساختاری و هوشمند سازی در وزارت کشور است این سه موضوع بسیار مهم است و طبیعتا در این مسیر از ظرفیت های انسانی به ویژه از نسل جوان و بانوان متخصص و متعهد هم استفاده خواهند کرد و یکی از محورهای موفقی که می تواند شعارهای وفاق ملی آقای پزشکیان را محقق کند قطعا آقای مومنی است.

محمدرضا طورانی استاد دانشگاه و کنشگر اجتماعی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا با اصره به گزینه پیشنهادی وزارت کشور گفت:  اولین نکته این است که به نظر می رسد رویکرد مشارکت محور آقای مومنی در حوزه سیاسی می تواند به نوعی افزایش اقتدار وزارت کشور در اعمال حاکمیت و اجرای سیاست های عمومی دولت را در پی داشته باشد. از دیگر سو متصدی وزارت کشور علاوه بر اینکه باید به نوعی رویکردهای قانونی را با تعامل تنگاتنگ با رییس جمهور داشته باشد، به نوعی بسترسازی برای جامعه ایمن و با رویکردهای اجتماعی و درباره مرزهای ملی و حوزه بین المللی خواهد داشت؛ چرا که این نوع رویکرد به جای ارجحیت بر رویکرد امنیتی مدنظر است. طبیعتا مرزهای جغرافیایی کشور ما هم باید امنیت قابل قبولی داشته باشد تا ما در حیطه منطقه ای و بین المللی به عنوان یک کشور مقتدر جلوه کنیم.

این کنشگر اجتماعی تصریح کرد: بحث بعدی اینکه یکی از مهم ترین دغدغه های مردم در حال حاضر بحث جامعه امن است و این موضوع در صورتی تحقق پیدا می کند که نگرش وسیع و قابل قبولی در حوزه امنیت و محوریت داشتن موضوع امنیت داشته باشیم اما امنیت اجتماعی یعنی در رابطه با بحث امنیت اولولیت بحث امنیت اجتماعی است  و در این رابطه هم باید یک امنیت ایجابی و فراگیر وجود داشته باشد و هم رضایت شهروندان و رویکرد مشارکت محور باید مدنظر قرار بگیرد.

طورانی خاطرنشان کرد: بحث بعدی که در مورد آقای مومنی وجود دارد نگاه ویژه ایشان به مقام معظم رهبری است و هیچ موقع او به دنبال پست و مقام و جایگاه وزارت نبوده است و اساسا با توجه به تکلیفی که برایشان واجب شده وارد این عرصه شده است. این عدم پذیرش باعث شده که در حوزه ارتباطات به نوعی مظلوم واقع شود و علیرغم تمام توانمندی و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مثبتی که دارند به نظر من اسکندر مومنی یکی از گزینه های اصلی دولت براساس نگاه وفاق ملی آقای پزشکیان است.

وی ادامه داد: در دهه 80 و 25 سال پیش حدود 28 نفر در سال تلفات جاده‌ای داشتیم اما زمانی که وی در پلیس راهنمایی و رانندگی کشور حضور داشت با اتخاذ تدابیری توانست میزان تلفات جاده‌ای را تا 16 هزار نفر کاهش دهد که یکی از وجوه عملکرد موفق وی است.

طورانی خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که از موضوعات بسیار مهم آقای مومنی در وزارت کشور این است که بعد از آن به عنوان دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر انتخاب شد و طبیعتا در این عرصه هم با توجه به نگاه اجتماعی و مشارکت محور وی شاهد حرکت خیلی وسیعی برای کمرشکنی و ریشه کنی  بحث مواد مخدر به ویژه در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بودیم چرا که وی ارتباطات و تعامل خوبی با مراکز علمی و دانشگاهی و پژوهشی کشور دارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات بسیار مهم این است که وزارت کشور یک وزارتخانه فرا بخشی است ایجاد و ترویج آرامش و امنیت از طریق وزارت کشور و سایر بخش ها می  تواند باعث جلوگیری از اختلافات و چند دستگی ها باشد و به نوعی ثبات قابل قبولی را در سیاست عمومی کشور داشته باشبم.

طورانی گفت: ایشان در هر عرصه ای که حضور داشته توانست کارنامه قابل قبول و موفقی را از خود به جا بگذارد و رویکرد وی قطعا در راستای تنش زدایی تحول ساختاری و هوشمند سازی در وزارت کشور است این سه موضوع بسیار مهم است و طبیعتا در این مسیر از ظرفیت های انسانی به ویژه از نسل جوان و بانوان متخصص و متعهد هم استفاده خواهند کرد و یکی از محورهای موفقی که می تواند شعارهای وفاق ملی آقای پزشکیان را محقق کند قطعا آقای مومنی است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز