خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون علمی، فناوری در زنجان انجام شد؛

بهره برداری از مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان

بهره برداری از مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان
کد خبر : ۱۴۴۹۴۲۲

با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، رئیس جمهور مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان به بهره برداری رسید.

به گزاش ایلنا از زنجان، جلال صبا، امروز شنبه در آیین بهره برداری ازمرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، گفت: مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه زنجان همزمان با شروع فعالیت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور با هدف ایجاد و گسترش کسب‌وکارهای فناورانه در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان، ادامه داد: سال ۱۴۰۱ نیز به منظور تکمیل اکوسیستم فناوری دانشگاه، مرکز نوآوری و فضای کار مشترک (به‌عنوان پیشخوان جذب ایده‌ها) تاسیس شد و این مجموعه به مرکز رشد و نوآوری تغییر نام داد.

وی، تصریح کرد: دستاوردهای مرکز رشد و نوآوری در طول این ۲۰ سال فعالیت عبارتند از ارزیابی و داوری ۳۵۰ طرح پیشنهادی، پذیرش و حمایت از ۱۹۰ واحد فناور، تکمیل فرایند رشد و خروج موفق ۸۲شرکت فناور، ۱۱۰ فناوری تجاری سازی شده، ۲۴ اختراع ثبت شده، ۲۰۰ میلیارد ریال فروش محصولات فناورانه و ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم در نتیجه این فعالیت ها ایجاد شده است.

صبا، افزود: چرخه حمایت از ایده های نوین و دانشی تا مرحله تبدیل شدن آنها به محصولات یا خدمات فناورانه قابل تجاری سازی و عرضه به بازار، به عنوان رسالت اصلی مرکز رشد دانشگاه محسوب می شود.

به گزارش ایلنا؛ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، در حاشیه این برنامه با تعدادی از نخبگان و مدیران شرکت های دانش بنیان استان زنجان، به صورت چهره به چهره دیدار و گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مسائل آنها قرار گرفت. همچنین در این سفر یکروزه وی در مراسم رونمایی از ترانسفورماتور« کوره قوس الکتریک» شرکت و در نهایت شامگاه امروز با حضور در شهرستان سلطانیه سفر یکروزه خود را به پایان می رساند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز