خبرگزاری کار ایران

راهنمای مراقبت از سنگ قبر

راهنمای مراقبت از سنگ قبر
کد خبر : ۱۵۰۳۵۵۹

در زمان از دست دادن عزیزان، یکی از چالش برانگیزترین کارهایی که داغ دیده‌ها باید انجام دهند، خرید سنگ قبر با کیفیت است که ممکن است در میان تعداد بسیار زیاد سنگ قبر، انتخاب بسیار دشواری باشد. شما به عنوان بازماندگان، باید سنگ قبری را انتخاب کنید که از نظر مقاومت در سطح بالایی بوده و نیاز به ترمیم و نگهداری مستمر ندارد. در طی چند سال اخیر روش‌های نوینی برای نگهداری از سنگ قبر به بازار معرفی شده که ابتدا باید جنس سنگ قبر خود را مشخص کرده و سپس نسبت به انتخاب این روش‌ها اقدام نمایید.

 

برای نگهداری از سنگ قبر چه باید کرد؟

به منظور اینکه بتوانید به صورت بهینه سنگ قبر عزیزان خود را نگهداری کنید، باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید که یکی از اصلی‌ترین آنها استفاده از کاورهای سنگ قبر است که باعث می‌شود عوامل محیطی مانند گرد و خاک و سنگ، کمتر به سنگ قبر عزیزان شما آسیب برساند.  در هنگام خرید سنگ قبر، همیشه از تولید کننده‌ای که با آن در ارتباط هستید، نسبت به خرید کاور مناسب مشورت بگیرید تا بتوانید جنسی را در اختیار داشته باشید که کمترین صدمه را به سنگ قبر وارد می‌کند.

 

از بین بردن لکه از روی سنگ قبر چگونه ممکن است ؟

برای از بین بردن لکه‌هایی که بر روی سنگ قبرهای سیاه و سفید قرار می‌گیرد، در طی سال‌های اخیر راه حل‌های بسیار زیادی پیشنهاد شده. ولی استفاده از محلول‌های خانگی می‌تواند بسیار کارساز باشد. در هنگام خرید سنگ قبر از تولید کننده بپرسید آیا استفاده از محلول آب و سرکه سفید می‌تواند به سنگ قبر شما ضرر بزند یا نه. در صورت اینکه پاسخ منفی باشد، می‌توانید یک سوم لیوان سرکه و نمک را با نصف لیوان آب معدنی ترکیب کرده و از آن برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید. علاوه بر این روش، می‌توانید از اسپری‌های نانو لکه بر سنگ قبر استفاده کنید که در طی چند سال اخیر نشان داده عملکرد بسیار خوبی در از بین بردن عوامل محیطی دارد.

 

برای کم رنگ شدن نوشته های سنگ قبر راه حلی وجود دارد؟

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در هنگام خرید سنگ قبر ممکن است با آن روبرو شوید، از بین رفتن رنگ نوشته‌های حکاکی شده بر روی سنگ‌های مرمر و گرانیت است. متاسفانه این مسئله بر روی تمامی سنگ قبرها اتفاق می‌افتد و تا به امروز که این مقاله نوشته شده، هیچ راه حل منطقی برای جلوگیری از این مسئله وجود ندارد. با مرور زمان تمامی نوشته‌هایی که بر روی سنگ قبر وجود دارد، از بین خواهد رفت، ولی می‌توانید با تهیه کردن رزین و رنگ‌های مناسب، مجدداً به بازسازی رنگ‌های از بین رفته اقدام کنید.

 

برق انداختن سنگ

به منظور اینکه بتوانید بر روی سنگ قبر عزیزان خود جلا انداخته و آنها را بسیار براق کنید، راه حل‌های بسیاری وجود دارد. بر اساس تجربه‌ای که تا به امروز مشاهده کرده‌ایم، یکی از بهترین روش‌ها استفاده از رزین است که سبب می‌شود حتی بعد از ۱۰ سال، سنگ قبر عزیزان شما براق دیده شود. در هنگام خرید سنگ قبر کافی است با مشورت تولید کننده و فروشنده اصلی از آنها بخواهید مقدار زیادی رزین را بر روی سنگ قبر قرار دهد  شود. با این کار حتی اگر در شهرهای بسیار طوفانی زندگی می‌کنید، هیچ آسیبی به سنگ قبر وارد نمی‌شود و براقیت آن نیز به طور همیشه وجود خواهد داشت.

 

آیا روش های نگهداری سنگ قبر مرمر، گرانیت با یکدیگر فرق دارد؟

یکی از سوالات بسیار حساسی که در هنگام خرید سنگ قبر باید از تولید کننده بپرسید، تفاوت بین  رنگ قبر مرمر و گرانییت است که این مسئله می‌تواند در بحث نگهداری نیز بازتاب بسیار زیادی داشته باشد. به صورت کلی اگر بخواهیم نگاه کنیم، هیچ تفاوتی در بحث نگهداری بین این دو نوع سنگ قبر وجود ندارد و می‌توانید از همان روش‌ها برای هر دو استفاده کنید. ولی نکته‌ای که وجود دارد، ضخامت سنگ قبر تاثیر زیادی بر روی طول عمر آنها داره و باید بر همین اساس انتخاب کنید از چه روشی قصد دارید تعمیر و نگهداری سنگ قبرهای مد نظر خود را ادامه دهید.

 

مجموعه سنگ بهشت بزرگترین تولید کننده سنگ قبر در ایران

اگر قصد خرید سنگ قبر را دارید و هنوز نتوانسته اید مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید، سنگ بهشت بزرگترین تولید کننده سنگ قبر در سرتاسر ایران می‌باشد که همراه با گارانتی مادام العمر، ارسال و نصب رایگان تمامی سنگ قبرهای مورد نظر شما را تولید و عرضه می‌کند. در این مجموعهف می‌توانید سنگ قبرهای شهرهای مختلف را در بالاترین کیفیت مشاهده کرده و پس از انتخاب بهترین گزینه، ثبت سفارش کرده وخرید خود را تکمیل نمایید. مهم نیست در کدام شهر ایران حضور دارید، سنگ بهشت نماینده‌های فعال یا در تمامی استان‌های ایران دارا می‌باشد که شما با تنها یک تماس و در عرض دو روز، سنگ قبر مدنظر را بر روی قبر عزیزان خود نصب کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز