خبرگزاری کار ایران

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی در چهارمحال و بختیاری

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی در چهارمحال و بختیاری
کد خبر : ۱۵۰۶۱۹۸

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی افراد خوش حساب در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزیزالله گنجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در سه سال اخیر سهم مالیات در بودجه کشور از ۴۰ درصد به ۵۶ درصد رسیده است و هنوز راه طولانی پیش رو است تا این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

وی تامین منابع مالی دولت، پرداخت عوارض از محل مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر را دو کارکرد اساسی اداره کل امور مالیاتی عنوان کرد.

گنجی بیان کرد: در سال گذشته به عنوان مقطع آماری بیش از ۳۶۵ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها، بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان به روستاهای دارای دهیاری، نزدیک به۱۳۳ میلیارد تومان به عشایر و ۵ میلیارد تومان به روستاهای فاقد دهیاری در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: هر ساله ۱۰ درصد از مالیاتی که وصول می‌شود به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می‌شود که در سال گذشته سهم نظام سلامت استان از این میزان ۲۸۷ میلیارد تومان بود.

وی بیان کرد: در بودجه سال جاری ۱۰ درصد جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان و ۳درصد به حوزه ورزش همگانی و ورزش و جوانان اموزش و پرورش اختصاص یافت.

گنجی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان در آمد مالیاتی در استان وصول شد و در سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وصول شود که تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد مودیان مالیاتی در دولت سیزدهم تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد مؤدیان از ۵ میلیون نفر به ۱۲.۵میلیون نفر رسید و مجموع مؤدیان چهارمحال و بختیاری از ۵۰ هزار نفر در سه سال قبل به ۲۲۰ هزار مؤدی در بخش اشخاص حقیقی و حقوقی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۹میلیون کارت خوان به سامانه نظام امور مالیاتی متصل شد.

وی  با اشاره به راه اندازی سامانه مودیان با هدف شفاف سازی گفت: با راه اندازی سامانه مودیان اطلاعات اقتصادی از مؤدیان دریافت و در نظام مالیالتی به صورت یکپارچه تحلیل می‌شود.

گنجی عنوان کرد: رویکرد نظام مالیاتی کشور گذر از سیستم سنتی به رویکرد هوشمندسازی است و از اهداف هوشمند سازی اجرای تبصره ماده  ۱۰۰ می باشد.

وی با اشاره به اینکه اشخاص حقیقی نیاز به دریافت کد شناسه یکتای مالیاتی ندارند افزود: صاحبان مشاغل تا پایان خردادماه سال جاری فرصت داشتند اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کنند که به دلیل برگزاری انتخابات این فرصت تا پانزدهم مردادماه تمدید شد.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مؤدیانی که مجموع درآمد آنان به هجده میلیارد تومان نرسیده باشد، مشمول استفاده از ماده  ۱۰۰ هستند.

گنجی بیان کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاره‌ای حداکثر تا پایان تیرماه فرصت دارند که اظهارنامه مالیاتی خودر ا ارسال کنند.

وی با اشاره به بخشودگی جرائم مالیاتی یادآور شد: در سال گذشته ۱۰۰ جرایم مشتریان خوش حساب بخشوده شد.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به معافیت های مالیاتی خاطر نشان کرد: واحد های تولید و معدنی، صدور پروانه بهره برداری یا قرارد های استخراج و فروش از پرداخت مالیات محروم خواهند بود.

گنجی ادامه داد: طبق ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم درآمد، موسسات مشمول این قانون در مناطق محروم به مدت ۱۰ سال و سایر مناطق به مدت پنج سال از پرداخت مالیات معاف هستند و در صورتی که در شهرک های صنعتی مناطق کمتر برخوردار مستقر باشند به مدت سیزده سال و در سایر مناطق به مدت هفت سال معاف از مالیات می شوند.

گنجی بیان کرد: تاکنون درخصوص فرار مالیاتی در استان گزارشی دریافت نشده است و هم استانی های عزیز در صورت مشاهده فرار مالیاتی می‌توانند مراتب را با شماره ۱۵۲۶ و یا از طریق درگاه الکترونیکی فرار مالیاتی( سامانه سوت زنی ) اطلاع رسانی کنند.

وی در پایان گفت: سهم این استان از وصول مالیات کشور در سال‌جاری برابر ۰.۴۳ درصد است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز