خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه اجرایی عملیاتی اداره‌کل محیط زیست در سال ١٤٠٣

تشریح برنامه اجرایی عملیاتی اداره‌کل محیط زیست در سال ١٤٠٣
کد خبر : ۱۴۹۰۰۸۴

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تدوین و ابلاغ در مجموع ١٧ راهبرد و ٧٢ فعالیت محیط زیستی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت شهر، اصغر عطایی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین مطابق با اسناد بالادستی و مصوبات محیط زیستی شورای اسلامی شهر تهران و ماموریت این اداره کل در جهت سیاستگذاری، برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در جهت حفظ و ارتقاء محیط زیست در شهرداری تهران این سند چشم انداز تدوین و ابلاغ گردیده است.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار ،هدف از تدوین این برنامه جامع و راهبردی در سال جاری را، حفاظت از محیط زیست شهری با شناسایی و کنترل آلاینده ها، ایجاد حساسیت و افزایش آگاهی شهروندان ،افزایش انسجام و فعالیتهای محیط زیستی ، استفاده پایدار از منابع تجدید ناپذیر و کاهش برداشت از منابع آب های زیرزمینی دانست و ادامه داد: بهبود کیفیت محیط زیست در شهر تهران از مهمترین اهداف این اداره کل می باشد که با تدوین و اجرایی شدن اقداماتی چون راهبری و نظارت بر شناسایی ١٠٧٠ منبع آلاینده، نظارت بر طراحی احداث ٦ تصفیه خانه محلی، ارزیابی اثرات محیط زیستی طرح ها و پروژه های عمرانی شهر تهران ، پیاده سازی استانداردهای مبتنی بر مدل بومی شهرداری تهران، سعی در انجام این مهم داریم.

وی ادامه داد: هم چنین راهبری و نظارت بر اجرای دستورالعمل اصلاح الگوی مصرف در ٤٨٠ ساختمان شهرداری، پیاده سازی نظام مدیریت سبز در ٤٠ ساختمان شهرداری، و احداث بیش از ٤٠٠ کیلوات نیروگاه خورشیدی در سطح مناطق ٢٢ گانه از جمله اقدامات در دست اجرای این اداره کل در بخش مدیریت انرژی است. 

به گفته عطایی راهبری و بهره برداری بیش از ٢١٠ خانه محیط زیست، بهره برداری از دومین ایستگاه متروی دوستدار محیط زیست و برگزاری پویش های آموزشی و مشارکت‌های شهروندی، از دیگر اقدامات است‌.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز