خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

لزوم نگاه پیشگیرانه در تدوین قوانین در حوزه رمز ارزها

لزوم نگاه پیشگیرانه در تدوین قوانین در حوزه رمز ارزها
کد خبر : ۱۵۳۴۸۸۵

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر لزوم نگاه پیشگیرانه در تدوین قوانین در حوزه رمز ارزها تاکید کرد.

«محمدرضا قنبری» مستشار قضائی و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم درخصوص مطالعه برای رمز ارزها و ارائه این پژوهش ها به مجلس برای ساماندهی تقنینی و نظارتی در حوزه رمز ارزها گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک مرجع تخصصی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم ابتدا مطالعاتی را انجام میدهد و نتیجه این مطالعات و پژوهش ها در اختیار مراجعی که متولی وضع و تصویب قانون هستند قرار می گیرد. 

وی ادامه داد: ما در برنامه های معاونت نیز در زمینه های مختلف پیشگیری از وقوع جرم در ابتدا مطالعاتی را انجام داده و پژوهش هایی را انجام داده و نتایج آن پژوهش ها منتهی می شود به تصویب برنامه ها در حوزه های مختلف پیشگیری از وقوع جرم. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه درباره رمزارزها گفت: در حوزه رمزارزها باتوجه به اینکه یک پدیده نوظهور است و ابعاد مختلفی از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی دارد و همچنین ممکن است اخلالی در نظام اقتصادی پولی بانکی کشور ایجاد کند بنابراین باید یک نگاه همه جانبه به آن داشت و طبیعی است که مطالعاتی که در این زمینه انجام می شود باید خیلی وسیع، گسترده و جامع باشد.

قنبری تصریح کرد: البته به دلیل اینکه یک پدیده نوظهور است پژوهش ها و مطالعاتی که انجام شده در خصوص مباحث اقتصادی بوده است و از نگاههای دیگر خیلی به آن پرداخته نشده است. بنابراین یک مقدار از جهت منابع پژوهشی و تحقیقی در حوزه جرم انگاری و به تبع آن پیشگیری از وقوع جرم مقداری با محدودیت مواجه هستیم.

وی با تاکید بر لزوم نگاه همه جانبه به این موضوع گفت: اما مطالعاتی در این زمینه در معاونت انجام می شود و قطعا نتایج مطالعاتی که در معاونت پیشگیری از وقوع جرم انجام می شود در اختیار مراجع ذیربط قرار می گیرد تا آنها بتوانند در قانون گذاری به این مباحث را بپردازند و نگاه پیشگیرانه نیز در تصویب قوانین داشته باشند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز