خبرگزاری کار ایران

هشدار قرمز:

احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در تهران/ ضرورت آمادگی کامل دستگاه ها

احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در تهران/ ضرورت آمادگی کامل دستگاه ها
کد خبر : ۱۵۳۴۹۷۷

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در تهران از ضرورت آمادگی کامل دستگاهها خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری تهران، سعید بشیری، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران، با اشاره به هشدار قرمز سازمان هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی جدید در تهران اعلام کرد که از اوایل وقت شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ تا پایان همان روز، مناطق مختلف تهران، به‌ویژه ارتفاعات، شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد موقتی و کاهش دما خواهند بود. در مناطق مستعد، احتمال تگرگ و در ارتفاعات بالادست، بارش برف و گاهی کولاک برف نیز پیش‌بینی شده است.

این سامانه بارشی به‌ویژه در دامنه و ارتفاعات شمال تهران از جمله دربند و درکه و محور سولقان و امامزاده داوود (ع) فعال خواهد بود و باعث بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و شکل‌گیری روان‌آب و سیلاب می‌شود. همچنین خطراتی مانند صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، رانش کوه، سقوط سنگ، مه و کاهش شعاع دید وجود دارد. در قله‌های مرتفع نیز احتمال بارش برف و کولاک وجود دارد که ممکن است خسارت‌هایی به محصولات کشاورزی وارد کند.

بشیری تأکید کرد که شهروندان باید از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، به‌ویژه در نواحی شمالی کن و محور سولقان- امامزاده داوود (ع)، جدا اجتناب کنند. همچنین از سفرهای غیرضروری به مناطق برف‌گیر و کوهستانی، به‌ویژه از سفر به گردنه‌های مرتفع جدا خودداری کنند. توصیه می‌شود که خودروها به وسایل زمستانی مجهز باشند و از هرگونه کوهنوردی و پروازهای تفریحی با چتربال و هواپیمای آموزشی در این مناطق اجتناب شود.

معاون فرماندار بر ضرورت اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها تأکید کرده و عنوان کرد: مردم باید از حضور در نواحی مرتفع بپرهیزند و نسبت به استحکام سازه‌های موقت، بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

سعید بشیری، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران، در پایان به مجددا به مسافران و شهروندان توصیه کرد که از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌طور جدی اجتناب کنند و به تابلوهای هشداردهنده سیلاب توجه کنند تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.

بشیری اضافه کرد هماهنگی با کلیه دستگاه های مربوطه جهت برنامه ریزی، آمادگی و پاسخ به موقع از جمله شهرداری، بخشداریها، دهیاریها، راهداری، آب منطقه ای و سازمانهای خدماتی و امدادی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز