خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

گلایه عضو شورا از روند جمع‌آوری پسماند در شهر تهران/ اطراف بیشتر مخازن پر از زباله است

گلایه عضو شورا از روند جمع‌آوری پسماند در شهر تهران/ اطراف بیشتر مخازن پر از زباله است
کد خبر : ۱۵۳۳۵۰۵

عضو شورای شهر تهران با گلایه از روند جمع‌آوری پسماند در سطح شهر تهران گفت: طرح جمع‌آوری پسماند که از سوی شهرداری تهران اجرا شده، طرح ناموفقی است.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌و گو با خبرنگار درباره وضعیت نامناسب جمع آوری پسماند در سطح شهر گفت: طرح جمع‌آوری پسماند که از سوی شهرداری تهران اجرا شده، طرح ناموفقی است، در حالی که کار سنگینی را انجام داده‌اند. در واقع شهرداری در اجرای این طرح کار جدیدی انجام نداده است. قبلاً هر ناحیه یک پیمانکار مشخص داشت که اکنون جمع‌آوری شده و به یک پیمانکار واحد واگذار شده است، اما همچنان همه آن‌ها هستند به جز یک تعدادی که کنار گذاشته شده‌اند و مابقی حضور دارند. در نتیجه، تغییر خاصی در وضعیت ایجاد نشده و تنها تعدادی از پیمانکاران کنار گذاشته شده‌اند.

وی ادامه داد: ممکن است در جمع‌آوری زباله‌گردها و کولی کتفی‌ها و همچنین تحویل زباله به آرادکوه موفقیت‌هایی حاصل شده باشد، اما هدف اصلی که نظافت شهر است، محقق نشده است. ایراد ما در حال حاضر این است که مشخص می‌شود در جایی کار با نقص مواجه است و باید این نقص‌ها برطرف شوند، ما در هر محله‌ای از تهران می‌رویم با این مشکل مواجه هستیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: با این حال، انصافاً در برخی موارد موفقیت‌هایی هم مشاهده می‌شود به ویژه در جمع‌آوری کولی‌کتفی‌ها، اما نکته مهم این است که شهر باید تمیز و چهره‌ای آرام‌بخش داشته باشد، که این امر هنوز محقق نشده است. در حال حاضر، در هر جا که می‌روید، می‌بینید که مخزن زباله در جای خود قرار ندارند و اطراف اکثر مخازن پر از زباله در جوی‌های آب پر زباله است.

امانی در واکنش به این که در جمع‌آوری کولی کتفی‌ها نیز شاهد هستیم که رفتارهای نامناسبی از سوی ماموران پسماند با این افراد صورت می‌گیرد و گاهی منجر به ضرب و شتم این افراد می‌شود، گفت: متاسفانه این افراد آموزش لازم را ندیده‌اند و در برخی از موارد شاهد این نوع رفتارهای نامناسب نیز هستیم، اما صددرصد این رفتارها محکوم و غلط است و نباید انجام بگیرد و باید از روش‌های درست برای جمع‌آوری کولی‌کتفی‌ها استفاده شود البته تا حدی نیز در این زمینه موفقیت‌هایی کسب شده است.

امانی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ گفت: ساختار شهرداری در منطقه ۱۹، به‌ویژه در ناحیه‌ای که این اتفاقات در آن رخ می‌دهد، با ضعف‌هایی مواجه است. این ضعف‌ها به میزان حوادثی که در آنجا اتفاق می‌افتد، مشهود است؛ نه نیروی انسانی کافی وجود دارد و نه امکانات لازم در اختیار شهرداری قرار دارد.

وی ادامه داد: ضروری است که برای این دو محله این منطقه یعنی خلازیر و نعمت‌آباد، ناحیه ویژه‌ای با تعریف خاص ایجاد شود. این ناحیه باید دارای امکانات لازم، نیروی انسانی مناسب و ساختار کارآمد باشد. همچنین، همکاری فراجا و مشارکت مردم نیز باید به‌طور جدی مدنظر قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: به‌عبارتی، باید یک اتفاق سه‌جانبه به وقوع بپیوندد تا جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود. شما هر روز که به این منطقه مراجعه می‌کنید، شاهد احداث ساختمان‌های جدید هستید که این موضوع نگرانی‌های جدی را به‌دنبال دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز