خبرگزاری کار ایران

یک عضو هیات‌مدیره «تعاونی مرغداران مرکز»:

تولید ۱۰ درصد تخم‌مرغ کشور از سوی«تعاونی مرغداران مرکز»

تولید ۱۰ درصد تخم‌مرغ کشور از سوی«تعاونی مرغداران مرکز»
کد خبر : ۱۵۱۳۰۵۴

یک عضو هیات‌مدیره شرکت «تعاونی مرغداران مرکز» گفت: این شرکت تعاونی ۵/۵ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار را تحت پوشش دارد که حدود ۱۰ درصد نیاز تخم مرغ کشور را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

محمدابراهیم‌کرمانی، عضو هیات‌مدیره تعاونی مرغداران مرکز در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: شرکت تعاونی مرغداران مرکز در سال ۱۳۵۴ با هدف قطع واسطه‌های صنعت مرغ با حضور تعدادی از پیشکسوتان صنعت مرغ تخمگذار که برخی از آنها در حال حاضر در قید حیات نیستند، ایجاد شده است و در حال حاضر پنجاه سال است که فعالیت دارد و به عنوان یک شرکت تعاونی خوشنام در سطح کشور شناخته می شود.

کاهش هزینه‌های تولید

وی با بیان اینکه اعضای این شرکت تعاونی روزانه حدود ۳ میلیون دانه تخم مرغ تولید می‌کنند، گفت: اعضای این شرکت برای از بین بردن واسطه‌ها و تامین نیازهای خود و کاهش هزینه‌ها، تعاونی تخصصی مرغ تخمگذار را تشکیل دادند که ۹۰ عضو مرغداری نیز دارد که از این تعداد، حدود ۶۵  واحد آن فعال است؛ این شرکت یک دفتر مرکزی در تهران دارد و اکثر واحدهای عضو این تعاونی از استان‌های تهران، البرز و قزوین هستند که البته از استان‌های آذربایجان شرقی و سمنان نیز اعضایی دارد.

کارخانه خوراک دان مرغ

ابراهیم‌کرمانی ادامه داد: قسمتی از نهاده‌ها از طریق واردات تامین می‌ شود و بخشی از آن را هم از وزارت جهادکشاورزی دریافت می کند و یک کارخانه تولید دان طیور نیز دارد که به نود نفر از اعضای تعاونی خدمت رسانی می کند. این کارخانه روزانه پانصد تن دان مرغ در یک شیفت کاری به فرمول‌های مختلف، برای نژادهای مختلف و با سنین مختلف مرغ تخمگذار تولید می‌کند.

تولید ۱۰ درصد تخم‌مرغ کشور از سوی«تعاونی مرغداران مرکز»

بسته‌بندی و برندینگ تخم‌مرغ

وی همچنین گفت:این شرکت، یک واحد بسته‌بندی تخم مرغ دارد که روزانه حدود بیست تن محصول تولیدی اعضاء را جمع‌آوری و بسته‌بندی می‌کند، البته میزان ظرفیت‌ تولید بیش از این است.

ابراهیم کرمانی افزود: تخم مرغ تولیدی اعضاء با سه برند «تعاونی مرغداران مرکز»، «پروتانا» و «اگ وان» به بازار عرضه می‌شود که در این میان برند «اگ وان»، برند تخصصی است که تخم مرغ این تعاونی را صادر می‌کند.

ایجاد زنجیره تولید

عضو هیات‌مدیره تعاونی مرغداران مرکز گفت: این تعاونی مجوزهای ایجاد زنجیره مرغ  را از وزارت جهاد کشاورزی اخذ کرده‌ است تا تمامی حلقه‌های زنجیره تولید از جمله دان، پرورش مرغ تخمگذار، تهیه واکسن‌های مورد نیاز برای دوره‌های پرورش مرغ، ایجاد سردخانه‌های لازم و دیگر حلقه‌های تولیدی را در شرکت داشته باشد. زنجیره‌ای که توان برآورده کردن همه نیازهای خود را داشته باشد.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز