خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

تأخیر در بررسی پرونده‌ی بازنشستگیِ کارگران معدن طزره/ کارگران: صدایمان به کسی نمی‌رسد

تأخیر در بررسی پرونده‌ی بازنشستگیِ کارگران معدن طزره/ کارگران: صدایمان به کسی نمی‌رسد
کد خبر : ۱۵۴۰۸۸۵

جمعی از کارگران معدن طزره گفتند: به طور معمول، تأمین اجتماعی باید طی دو تا دو ماه و نیم فیش مربوط به پرداختِ ۴ درصد مشاغل سخت و زیان‌آور را صادر کند، اما از اسفند ماه تاکنون هنوز این فیش برای ما صادر نشده و هیچ یک از پرونده‌ها بررسی نشده است.

جمعی از کارگران معدن طزره در تماس با خبرنگار ایلنا، به  مشکلاتی که تأمین اجتماعی برای بازنشستگیِ آنها ایجاد کرده، اعتراض کردند.  

آنها گفتند: رأی کمیته سخت و زیان‌آور برای حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از نیروهای شرکتی البرز شرقی، صادر شده و به تأمین اجتماعی درخواستِ بازنشستگی داده‌ایم. 

این بازنشستگان که با در نظر گرفتنِ سوابقِ ارفاقیِ مشاغل سخت و زیان‌آور، سابقه‌ی متوسط ۳۳ و ۳۵ سال دارند، می‌گویند: سوابق ما پُر شده است و انتظار داشتیم تأمین اجتماعی به سرعت به بررسی پرونده‌های بپردازد، اما از ابتدای سال جاری، هیچ یک از درخواست‌ها به نتیجه نرسیده و هنوز هیچ فیشی صادر نشده و هیچ کارگری بازنشست نشده است. 

آنها ادامه دادند: به طور معمول، تأمین اجتماعی باید طی دو تا دو ماه و نیم فیش مربوط به پرداختِ ۴ درصد مشاغل سخت و زیان‌آور را صادر کند، اما از اسفند ماه تاکنون هنوز این فیش برای ما صادر نشده و هیچ یک از پرونده‌ها بررسی نشده است. در واقع از زمانی که فرد برای بازنشستگی درخواست می‌دهد، حدودا ۴ ماه بیشتر زمان نمی‌برد که بازنشستگی فرد اعلام شود. 

این کارگران می‌گویند: این تأخیر، کارگران را نگران کرده است. شغل ما سخت و زیان‌آور است و هیچ کارگری حتی تحمل یک ساعت کارِ اضافه در معدن را ندارد. اگر اتفاقی برای کارگران در این مدت بیفتد چه کسی پاسخگو است؟ آیا همه‌ی این ۴۰ پرونده ناقص بوده‌ که تأمین اجتماعی در صدور فیش تعلل می‌کند؟ 

این کارگران می‌گویند: از ۴۰ نفر درخواست‌کننده، بسیاری بیش از ۳۵ سال سابقه کار دارند و انتظار می‌رود که به درخواست آنها به فوریت رسیدگی شود. متأسفانه، با وجود شکایات متعدد و گفت‌وگو با مسئولان تأمین اجتماعی، هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. این ظلم در حق ماست و صدایمان به جایی نمی‌رسد. 

آنها می‌گویند: زمانی که به عنوان کارگر پیمانکاری کارمی‌کردیم، عناوین شغلیِ ما کارگر ساده رد می‌شد که با توافقی که شرکت با اداره کار کل سمنان انجام داده بود، قرار شد عنوان کارگر ساده برای ما سخت و زیان‌آور رد شود. امسال اما ظاهرا مشکلی پیش آمده، برخی می‌گویند سخت و زیان‌آوری این عناوین تائید و برخی می‌گویند تائید نمی‌شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز