خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر در مراسم یادبود جانباختگان حادثه معدنجوی طبس:

از سال ۹۶ قرار بود سیستم مانیتورینگ معادن نصب شود/ کارگروه دائمی برای ایمنی معادن در خانه کارگر طبس تشکیل می‌شود

از سال ۹۶ قرار بود سیستم مانیتورینگ معادن نصب شود/ کارگروه دائمی برای ایمنی معادن در خانه کارگر طبس تشکیل می‌شود
کد خبر : ۱۵۳۹۸۹۶

دبیرکل خانه کارگر از تشکیل کارگروه دائمی برای ایمنی معادن در خانه کارگر طبس خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر با حضور در مراسم خانه کارگر طبس در یادبود جانباختگان معدن زغالسنگ معدنجوی طبس عصر امروز، مرگ این کارگران را از جنس شهادت خواند.

وی با بیان اینکه درمورد حوادث کار مرگ بر اثر اتفاق نداریم بلکه هر مرگی بر اثر علت و قصور است، گفت: علت‌ها با این فرض مهم است و اقدامات کافی ایمنی صورت نگرفته است. بخصوص در معادن که بسیار خطر کار بیشتر است و موضوع گاز خطرناک متان در آن مطرح است.

محجوب افزود: پس از حادثه معدن یورت ما در سال ۱۳۹۶ در مجلس منابعی را مشخص کردیم و دولت را مکلف کردیم که کلیه معادن را ایمن کند اما این اتفاق نیفتاد. قرار بود رصد و مانیتورینگ دائمی معادن ایجاد شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. اگر در شرکت زغالسنگ متعلق به شستا و معادن دولتی این اتفاقات نمی‌افتد، بخاطر فقدان این سیستم است که گویا گرانقیمت است اما چاره‌ای جز تهیه آن نیست.

دبیرکل خانه کارگر ایران تاکید کرد: خطاهای زنجیره‌ای پشت این حادثه بوده است اما این فقط دادگاه است که مقصر را پیدا می‌کند و وظیفه شفاف‌سازی قصورها و قاصرین را دارد.  باید در این مورد دستگاه قضایی کار را تکمیل کند. ما اما می‌خواهیم حق گم نشود و از نظر ما در این حوادث حق فقط با کارگران است. ما در این فقره طرف کارگران هستیم و از هر کار خوبی از سمت هر مسئول و فردی حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اراده مسئولان تامین اجتماعی نیز باید این باشد که مسائل حقوق کامل بازماندگان تامین شود. ما حوادث زیادی در معادن داریم اما رسیدگی نداریم. دبیر خانه کارگر شهر طبس ما هم ۱۲ سال قبل برادر خود را از دست داده و ما هر چندسال یکبار در معادن زغالسنگ حادثه داریم. اما این بار بنای آن را داریم که این بار شدیدتر از دفعات قبل ورود کنیم تا دیگر شاهد این حوادث نباشیم.

محجوب خاطرنشان کرد: با حضور آقای میدری وزیر کار کمیته‌ای برای اولین بار برای این موضوع شکل گرفت که بسیاری حضور داشتند و ما نیز جلسه‌ای ویژه با نماینده شهر طبس داشتیم و در مجموع ۱۵ پیشنهاد اجرایی تدوین کردیم و به وزیر و برخی نمایندگان مجلس و مدیران دولتی و مجموعه‌ها ارائه‌ دادیم و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: ما با آقای حیدریان دبیر اجرایی خانه کارگر طبس قراری در شرکت معدنجو گذاشتیم که ایشان کارگروهی برای کار رسیدگی به امور معادن و حادثه دیدگان تشکیل دهد و تا گرفتن نتیجه متوقف نشود. در پایان ما به شهدای کارگر حادثه دیده درود فرستاده و آنان را زنده می‌دانیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز