خبرگزاری کار ایران

کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر: کسی پاسخگو نیست

کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر: کسی پاسخگو نیست
کد خبر : ۱۵۳۲۴۸۵

شماری از کارگران «شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر» در ادامه اعتراضات هفته گذشته، امروز نیز اعتراض صنفی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران «شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر» در انتقاد به بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات خود، در ادامه اعتراضات هفته گذشته، صبح امروز یکشنبه (یکم مهرماه) در محدوده محل کار خود تجمع کردند.

یکی از کارگران شرکت «شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر» گفت: بعد از گذشت چند روز اعتراض صنفی برای وصول مطالبات، علارغم دادن وعده از سوی مسئولان، هنوز مشکلاتمان مرتفع نشده است.

او گفت: تبعیض و نابرابری از لحاظ دستمزد، حقوق و مزایا و پاداش اندک در این واحد خدماتی، مشکلات خانوادگی و معیشتی زیادی برای کارگران این واحد به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه خواستار نزدیک کردن حقوق کارگران این مجموعه به دیگر شرکت‌های منطقه هستیم، گفت: چندین سال است ما کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر، درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی داریم اما تغییری در شرایط شغلی و مزایای دریافتی ما در نتیجه حضور پیمانکاران ایجاد نمی‌شود.

به گفته او؛ سطح حقوق کارگران شاغل در شرکت وپایانه ومخازن به نسبت کارگرانی که در سایر شرکتهای در منطقه فعالیت دارند، پایین‌تر است.

این کارگر گفت: طی هفته گذشته چند روز اعتراض صنفی برگزار کردیم. در تجمع روز چهارشنبه؛ تعدادی از همکاران حضوری با فرماندار ماهشهر ملاقات کردند و وی وعده پیگیری داد اما از آنجا که هنوز اقدامی انجام نشده، ناچار به مطالبه‌گری‌های خود ادامه می‌دهیم. عدم اجرای تبدیل وضعیت کارکنان مطابق با شرکتهای همجوار، عدم پرداخت پتروکارت، کسر مبالغ پاداش‌های بهره‌وری، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل پرسنل پیمانکاری، مشکلات مکرر در پرداخت به موقع حق بیمه اجتماعی، عدم پرداخت اضافه کار ماه رمضان ۱۴۰۲ و ۱۴۰۲، عدم اجرای مصوبات صورتجلسه مورخ ۱۴۰۱/۹/۱۵، عدم تحویل البسه و عینک طبق قرارداد شرکت پیمانکاری بیسکو و عدم پرداخت هزینه تور مسافرت و سرانه ورزشی از جمله خواسته‌های این کارگران است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز