خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور:

جامعه هدف وزارت کار همراه و همسو با محجوب خواهد بود

جامعه هدف وزارت کار همراه و همسو با محجوب خواهد بود
کد خبر : ۱۵۱۲۸۴۵

علی قیاسی گفت: ارتباط خوب محجوب با تمام شرکای اجتماعی کارگری، نمایندگان کارفرمایی، اصناف و تعاونی‌ها به نحوی است که جامعه هدف این وزارتخانه بیشترین همراهی را می‌تواند با ایشان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته گذشته به اصلی‌ترین موضوع مورد بحث میان فعالان کارگری بدل شده است. هنوز درمورد گزینه نهایی شورای راهبردی دولت و شخص رئیس جمهور برای این وزارتخانه بزرگ و مهم گمانه‌زنی‌های متفاوتی در محافل انجام می‌شود. در این شرایط به‌نظر می‌رسد که تشکل‌های کارگری و بازنشستگی کشور و اصناف، گزینه دیگری را جدا از محافل سیاسی مدنظر دارند.

علی قیاسی (عضو هیات مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور و دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی) اظهار کرد: در میان همه گزینه‌های مطرح شده برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ما آقای علیرضا محجوب را بهتر از هر گزینه‌ای می‌دانیم. قطعاً بهترین گزینه در میان افراد مورد گمانه‌زنی روزهای اخیر، شخص آقای محجوب است. علت آن این است که باتوجه به بحران موجود در روابط کار و صندوق‌های بازنشستگی، تنها فردی که بیشترین شناخت در این دو حوزه دارد، دبیرکل خانه کارگر است. ایشان باتوجه به این شناخت خود، می‌تواند مشکلات را حل کند.

وی افزود: آقای محجوب بیش از دو دهه در کمیسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری مجلس حضور داشته و این بسیار حسن مهمی است؛ زیرا تمامی قوانین و دستورالعمل‌ها را می‌داند و به کیفیت و وضعیت آن‌ها آگاه است. تمام قوانین کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی و مشکلات آن‌ها به دلیل این سابقه آقای محجوب، تحت اشراف ایشان است. لذا راهگشایی ایشان بیشتر است.

قیاسی ادامه داد: ارتباط خوب محجوب با تمام شرکای اجتماعی کارگری، نمایندگان کارفرمایی، اصناف و تعاونی‌ها به نحوی است که جامعه هدف این وزارتخانه بیشترین همراهی را می‌تواند با ایشان داشته باشد. این بسیار مهم است که جامعه هدف یک وزارتخانه با وزیرش همراه باشد. این باعث می‌شود که آنان بتوانند در همه حوزه‌ها به اداره وزارتخانه کمک کرده و هم‌افزایی ایجاد کنند. ایشان با قوانین کار و قوانین تجارت و کارفرمایی سال‌ها کار کردند و به خلل و فرج آن قوانین آگاه هستند. 

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های کارگران ساختمانی تاکید کرد: مسئله دیگری که درباره تمایزات و امتیازات آقای محجوب است، بعد شخصیتی ایشان است. مسئله پاکدستی و ساده‌زیستی ایشان چیزی است که این روزها گوهر گرانبهایی محسوب می‌شود. ایشان از جمله کسانی است که نیم قرن است با جامعه کارگری ارتباط داشته و از دل جامعه کارگری خارج شده است.

این فعال کارگری با رد این ادعا که برخی می‌پندارند با آمدن محجوب، وزارت کار یکسویه سمت کارگران را می‌گیرد، پاسخ داد: حل مشکل خود کارفرمایان یکی از مسائل اساسی است. حضور علیرضا محجوب یک کمک به این بخش از جامعه محسوب می‌شود. ایشان در سال‌های گذشته آن را نشان داده که به دنبال نفع کارگر، کارفرما و کل جامعه است. ایشان تعصب بی‌جایی روی منافع کارگر ندارند. قرار نیست چون ایشان در راس یک مجموعه کارگری است، به‌دنبال نابودی کارفرمایان باشد. ایشان در حوزه تعاون نیز صاحب نظر بوده و با تعاونی‌ها در رابطه است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی تصریح کرد: ایشان با تجربه و دانش بالا، می‌داند که نگاه یک طرفه به بحث سه جانبه‌گرایی (چه جنبه کارگری و چه جنبه کارفرمایی) روابط کار را بر هم می‌زند. لذا این بی‌اخلاقی است که برخی تبلیغ می‌کنند که برخی با دفاع از آقای محجوب به‌دنبال بریدن سر کارفرما در وزارت کار هستند. چرا که اساس برای آقای محجوب حمایت از تولید ملی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز