خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران شرکتی پروژه کمربند سبز اهواز برای تبدیل وضعیت استخدامی

درخواست کارگران شرکتی پروژه کمربند سبز اهواز برای تبدیل وضعیت استخدامی
کد خبر : ۱۲۷۱۶۶۱

کارگران شرکتی شاغل در کارگران پروژه کمربند سبز اهواز خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۳۸ نفر از کارگران قرارداد پیمانی شهرداری منطقه دو اهواز که در پروژه کمربند سبز اهواز مشغول کارند، خواستار رفع تبعیض در تبدیل وضعیت قراردادهای خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم شدند.

به گفته یکی از کارگران پروژه کمربند سبز اهواز، اخیرا طرح تبدیل وضعیت استخدامی همکاران شرکتی در مجموعه شهرداری اهواز در حال اجراست و کارگران مشغول ارائه و ثبت مدارک هستند اما در این بین نیروهای شرکتی پروژه کمربند سبز اهواز فراموش شده‌اند.

به گفته این کارگر؛ مسئولان باید بحث تبدیل وضعیت استخدامی را برای همه کارگران مناطق هشت‌گانه اهواز انجام دهند و نباید کارگران پروژه کمربند سبز را با آن‌ها تفکیک کنند.

وی همچنین اظهار کرد: بعد از ماجرای تعدیل ۲۲ نفر از همکارانمان در پرژه کمربند سبز و بازگشت به کار آنها که با اصرار برخی مسئولان و اعتراضات مکرر کارگران انجام شد، شهرداری منطقه دو؛ ۳۸ کارگر شاغل در شهرداری منطقه دو را جزو نیروهای تحمیلی به حساب می‌آورد.

او با بیان اینکه چندین سال است او و سایر همکارانش پیگیر تبدیل وضعیت و دریافت مطالبات قانونی از شهرداری هستند که انجام نشده است، در ادامه گفت: این در حالیست که این ۳۸ نفر با حداقل ۸ تا ۱۰ سال سابقه در پروژه کمربند سبز منطقه دو اهواز در شرایط سخت گرما و بیابانی بودن منطقه، مشغول نگهداری از هزار و۲۰۰ هکتار فضای سبز با ۲۰۰ هزار اصله درخت هستند که طی یک الی دو ماه گذشته به دلیل کمبود آب، این نگرانی وجود دارد که با خشک شدن درختان کارگران نیز کار خود را از دست بدهند.

این کارگر با بیان اینکه تحمل شرایط سخت کاری جدا از انجام وظیفه به خاطر این بود که روزی وضعیت شغلی مشخصی داشته باشیم، افزود: جدا از امنیت شغلی، هر ماه بخش زیادی از منابع درآمدی کارگران شرکتی از طریق پیمانکاری کسر می‌شود که این موضوع باعث شده کارگران از حداقل‌های زندگی محروم باشند.

به گفته وی؛ ما از سامان گرفتن همه همکاران در مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز و خانواده‌هایشان خرسند هستیم اما مسئولان باید به وضعیت ۳۸ کارگر شرکتی پروژه کمربند سبز هم رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز