صدور و تمدید «گواهینامههای شغلی» به استانها واگذار شد
فرآیند صدور و تمدید گواهینامههای شغلی ایرانیان شاغل خارج از کشور به ادارات کل استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی بیرانوند» سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال طی بخشنامهای، صدور و تمدید گواهینامههای شغلی ایرانیان شاغل خارج از کشور را به ادارات کل استانی واگذار کرد.
در این بخشنامه آمده است: با توجه به تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اجرای سیاست تمرکززدایی و تکریم ارباب رجوع، فرآیند اجرای صدور و تمدید گواهینامههای شغلی ایرانیان شاغل در خارج از کشور، از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها واگذار میشود.
ضروری است متقاضیان واجد شرایط اخذ گواهینامههای شغلی، از این تاریخ به ادارات کل اجرایی استان مربوط مراجعه کنند.
این فرآیند تاکنون در دفتر هدایت نیروی کار و کاریابیهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام میشد.