خبرگزاری کار ایران

عیدعلی کریمی مطرح کرد:

اطلاع رسانی در ارتباط با «حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی» انجام نشد/ اجرای پایلوت این طرح ضروری بود

اطلاع رسانی در ارتباط با «حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی» انجام نشد/ اجرای  پایلوت این طرح ضروری بود
کد خبر : ۱۰۴۷۴۹۸

نشست کمیته بیمه و درمان خانه‌ کارگر قزوین با حضور مدیرکل تامین اجتماعی، مدیر درمان، رئیس کانون بازنشتگان و دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین و نیز اعضای کمیته درمان در بیمارستان تامین اجتماعی قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر خانه کارگر قزوین) با بیان اینکه در نشست کمیته بیمه و درمان درباره مشکلات بیمه‌شدگان تامین اجتماعی با اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی درمان بحث و گفتگو شد، گفت: علارغم استقبال جامعه کارگری از طرح دفترچه بیمه الکترونیک اما از آنجا که دفترچه‌های بیمه کاغذی دیگر تمدید نمی‌شود و از اول اسفند، مراجعه بدون دفترچه بیمه به مراکز درمانی میسر است، بیمه‌شدگان هنوز اطلاعات دقیقی در ارتباط با نحوه گرفتن داروهای خود یا مراجعه به مراکز درمان ندارند.

کریمی افزود: لااقل قبل از حذف واقعی دفترچه‌های بیمه، از طریق رسانه‌های پرمخاطب یا صداوسیما اطلاع‌رسانی دقیق صورت می‌دادند تا بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی بدانند چطور و چگونه باید به مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

این فعال کارگری با بیان آنکه بیمه‌شدگان خواستار روشن شدن بیشتر مساله و اطلاع‌رسانی دقیق‌تر هستند، گفت: حذف دفترچه‌های بیمه نباید باعث سردرگمی بیمه شدگان شده یا خدای ناکرده موجب شود که سطح خدمات درمانی ارائه شده، تنزل یابد.

به گفته وی؛ اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده اجرای این طرح هم به بیمه‌شدگان و هم به پزشکان و هم سایر کسانی که که در مراکز درمانی شاغل هستند، می‌توانست زمینه‌ای مناسب‌تری را برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی فراهم کند.

او گفت: در حال حاضر این طرح با مشکلات زیرساختی روبروست و نمی‌تواند خدمات مطلوبی به بیمه‌شدگان ارائه دهد. تامین اجتماعی باید بسترسازی مناسبی برای اجرای این طرح ایجاد می‌کرد تا برای بیمه‌شدگان مشکل پیش نیاید.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در ابتدا باید به صورت پایلوت طرح حذف دفترچه‌های در مانی را در چند استان به اجرا درمی‌آورد و بعد به مرور به همه استانها تعمیم می‌داد، افزود: در حال حاضر به دلیل آنکه دفترچه‌های درمانی اکثر بیمه‌شدگان داری اعتبار است نارضایتی بیمه‌شدگان هنوز فراگیر نشده و گرنه سازمان با سیلی از نارضایتی بیمه‌شدگان برای متوقف کردن اجرای حذف دفترچه‌ها روبرو می‌شد.

. به گفته وی؛ وقتی می‌گوییم زیرساخت‌های این طرح باید تکمیل می‌شد منظورمان تمام مقدماتی است که برای کلید خوردن پروژه‌ای به این سنگینی مورد نیاز است. یعنی باید ابتدا تمام ابهامات را متولیات این طرح برطرف می‌کردند، بعد پروژه به صورت سراسری کلید می‌خورد و اجرایی می‌شد.

کریمی ادامه داد: اکثر مراکز درمانی که به سیستم الکترونیکی درمان سازمان تامین اجتماعی متصل هستند پاسخگوی مراجعه‌کنندگان نیستند و آن‌ها را تحت پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌دهند. بنابراین مسئولین تامین اجتماعی و مدیران درمانی باید چاره‌اندیشی کنند و بازرسان سازمانی خود را برای بازدید میدانی به مراکز درمانی اعزام کنند تا این طرح الکترونیک شدن درمان برای ارائه خدمات مطلبوب‌تر به بیمه‌شدگان یاغل وبازنشسته به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز