خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع اعلام کرد:

راه‌اندازی اورژانسی تیم‌های جدید پاکسازی کامل میادین مین

کد خبر : ۶۴۹۸۳

جمع‌آوری آخرین مین و گلوله‌ عمل نکرده بصورت اورژانسی انجام خواهد شد تا در آینده بتوانیم باقیمانده مناطق آلوده به مین و گلوله‌های عمل نکرده را پاکسازی و امنیت کامل را در این مناطق برای مردم به ارمغان آوریم.

وزیر دفاع گفت: جمع‌آوری آخرین مین و گلوله‌ عمل نکرده بصورت اورژانسی انجام خواهد شد تا در آینده بتوانیم باقیمانده مناطق آلوده به مین و گلوله‌های عمل نکرده را پاکسازی و امنیت کامل را در این مناطق برای مردم به ارمغان آوریم.

به گزارش ایلنا، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع مسئولان مرکز مین‌زدایی کشور و دست‌اندرکاران امر پاکسازی میادین مین و گلوله‌های عمل نکرده در استان خوزستان طی سخنانی با تشکر و قدردانی از تلاش و مجاهدت خالصانه دست‌اندرکاران این امر خطیر و پرخطر، گفت: این جهاد خالصانه و خاموش موجب احیاء مناطق مرزی در استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان شده است.

وحیدی با اشاره به اینکه در سال 91 بیش از 6 هزار هکتار از مناطق بسیار سخت استان خوزستان از مین و گلوله‌های عمل نکرده پاکسازی و بیش از 235 هزار مین و 200 هزار گلوله عمل نکرده جمع‌آوری و منهدم شده که به نوع خود یک رکورد از ابتدای عملیات جمع آوری مین و گلوله‌ای عملکرد نکرده در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: این اقدام بزرگ که در سایر استانهای مرزی درگیر با جنگ تحمیلی در حال انجام است، جز با همت بلند، ایثار و از خودگذشتگی شما پیشتازان این عرصه مهم، عملی نشده است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر پاکسازی میادین مین، اجرای دهها طرح عمرانی و اقتصادی در مناطق مرزی خوزستان نظیر خرمشهر، آبادان، فکه، چزابه و سایر مناطق این استان را از دستاوردهای بسیار مهم کار پاکسازی برشمرد که موجب رونق اقتصادی و افزایش کار و اشتغال و ارتقاء امنیت و حفاظت از محیط زیست شده است.

وحیدی، راه‌اندازی تیم‌های جدید پاکسازی بصورت اورژانسی به منظور پیش‌گیری از وقوع حوادث و تلفات مردمی از طریق شناسایی و یا گزارشهای مردم و مسئولان را از دیگر اقدامات بسیار خوب مرکز مین‌زدایی ذکر کرد که از وقوع حوادث بسیاری جلوگیری کرده است.

وزیر دفاع در پایان تأکید کرد: این روند باید با شتاب، دقت و کیفیت بیشتر تا جمع‌آوری آخرین مین و گلوله‌ عمل نکرده ادامه یافته و انشاءالله امسال و یا حداکثر تا سال آینده بتوانیم باقیمانده مناطق آلوده به مین و گلوله‌های عمل نکرده را پاکسازی و امنیت کامل را در این مناطق برای مردم به ارمغان آوریم.

وحیدی در ادامه سفر به استان خوزستان، پیش از ظهر امروز نیز از دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان خوزستان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های این دفتر و آخرین اختراعات و ابتکارات تخبگان استان خوزستان قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز