خبرگزاری کار ایران

حاج‌علی اکبری:

تصویب تعطیلی روز شنبه به جامعه مومنین برخورد

تصویب تعطیلی روز شنبه به جامعه مومنین برخورد
کد خبر : ۱۴۸۲۰۶۳

خطیب نماز جمعه گفت: اجازه بدهید از مجلس بابت تعطیلی روز شنبه‌ها گلایه کنیم به جامعه مومنین برخورد؛ شاید دلایل خود را داشته باشند اما شورای نگهبان فرصت دارد آن را حل و فصل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام  محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران  گفت: خدا را شکر باران رحمت الهی سراسر میهن را گرفت. انشاءالله سال پُر بارشی پیش رو خواهیم داشت. برخی مناطق بخصوص مشهد مقدس گرفتار سیلاب شد و غافلگیری رخ داد، با خانواده جان باختگان همدردی می‌کنیم و انشاءالله برای مسئولان این یک درس باشد؛ ظاهرا سال‌های کم بارش داشتیم، باید آمادگی داشته باشیم تا خسارت‌های جانی کم باشد.

وی افزود: به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب، حال و هوای کتابخوانی در کشور حاکم است و به همین مناسبت از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمازجمعه و سخنرانی قبل از خطبه ها تشکر و از برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب تقدیر می‌کنیم. فرصت برگزاری نمایشگاه کتاب، یاد کتابخوانی و مطالعه را در کشور زنده می‌کند. از همین امروز نیم ساعت برای مطالعه وقت اختصاص دهیم، آنهایی هم که فرصت می‌گذارند، نیم ساعت اضافه کنند؛ راهی جز مطالعه مفید برای رشد فرهنگی نداریم. جزو معدود کشورهایی هستیم که با این کیفیت و کمیت این رخداد در آن  برگزار می‌شود و حضور رهبر فرزان با این میزان علاقه به کتاب برای جوانان یک فرصت تاریخی است.

وی تصریح کرد:  اجازه بدهید از مجلس بابت تعطیلی روز شنبه‌ها گلایه کنیم به جامعه مومنین برخورد؛ شاید دلایل خود را داشته باشند اما شورای نگهبان  فرصت دارد آن را حل و فصل کند.

وی تصریح کرد: اهدای عضو فرصتی برای مشارکت در عمل خداپسندانه است. خدا را شکر کشور ما به برکت انقلاب اسلامی در مرزهای دانش پزشکی قرار دارد و در پیوند عضو جزء سرآمدان جهان هستیم. اهدای عضو، کار بزرگی است. یک نفر می تواند با اهدای عضو جان ۸ نفر را نجات دهد. بازماندگان با اعلام آمادگی که صورت می گیرد، راحت تر می ‌واند از اعضای شما استفاده کنند.

وی افزود: درباره موضوع جمعیت باید مطالعه زیادی کنیم. ۳۰ اردیبهشت روز جمعیت است، اما برای شرایط جامعه ما، هر روز روز جمعیت است و همه ما بدون استثنا در این مسأله وظیفه  داریم، از مسئولان تا آحاد مردم در این زمینه مسئولیت دارند و امیدواریم برنامه‌های پیش بینی شده به نتیجه برسد و خداوند به ذریه شما برکت بدهد.

وی افزود:  همچنین باید از مجلس برای تصویب قانون «ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره بها» تشکر کنیم.  من چند بار درباره مسأله مسکن و اجاره بها صحبت کرده بودم و از مسئولان خواسته بودم از مستأجران حمایت کنند.  در تهران ۵۱ درصد مستأجر هستند، در کشور ۳۱ درصد است که عدد بزرگی است. سالم شدن، منطقی شدن و منصفانه شدن آن به زندگی بخش مهمی از جامعه آرامش می دهد، از این رو از مجلس تشکر می کنیم که در روزهای پایانی مسئولیت خود قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره بها را تصویب کرد؛ همکاری نزدیک مجلس و دولت و شورای نگهبان سبب شد تا این قانون به سرعت ابلاغ شود که نشان دهنده درک مناسب و مفاهمه آنها است، اگرچه این اقدامات دیر است اما باز هم خدا را شکر که انجام شد؛ قانون جامعی است و دقیق نگاشته شده و تضامین اجرایی خوبی دارد. از دولت و مجلس و شورای نگهبان و وزارت راه و شهرسازی تشکر می‌کنیم. مطالبه همه ما اجرای جدی و بدون مسامحه این قانون است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز