خبرگزاری کار ایران

دومین اجرای همایون شجریان در تالار وزارت کشور با استقبال برگزار شد؛

" چرا رفتی " شجریان انتظار حاضران را برنیاورد

" چرا رفتی " شجریان انتظار حاضران را برنیاورد
کد خبر : ۱۹۳۲۶۷

همایون شجریان کنسرتش را به گواه بسیاری از حاضران با نظم و سیاق مشخصی برگزار کرد / سهراب پورناظری نقطه قوت این کنسرت بود که با تکنوازی‌هایش تماشاگران را به وجد می‌آورد.

دومین شب از کنسرت همایون شجریان با نام(چرا رفتی) ۱۷ مرداد ماه در تالار وزارت کشور برگزار شد. این اجرا در میان خیل مشتاقان شجریان و پورناظری‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون شجریان در تالار بزرگ وزارت کشور کنسرتش را به گواه بسیاری از حاضران؛ با نظم و سیاق مشخصی برگزار شد.

شجریان که از اجرای ۷ سال پیش خود در وزارت کشور خاطره‌ی بدی دارد؛ در گفتگوی کوتاه با خبرنگار ایلنا گفت: امیدواریم امسال این مشکلات پیش نیاید. البته استرس همواره وجود دارد اما تجربه روز قبل نشان می‌دهد که همه چیز در راس زمان و سر جای خودش برگزار خواهد شد.

قطعه‌ " چرا رفتی " که با ساخت موزیک ویدئو جنجالی بسیار نزد مخاطبان سر و صدا کرده؛ هم در این برنامه اجرا شد. البته کنسرت هم به دلیل وجود همین قطعه؛ " چرا رفتی " نام گرفته بود. همان طور که خبرنگاران در نشست خبری پیش‌بینی کرده بودند با امکانات صوتی وزارت کشور اجرای این قطعه عملا غیرممکن است با این‌حال همایون شجریان قول داده بود با اجرای نیم پرده پائین‌تر این قطعه را با موفقیت اجرا خواهد کرد؛ همایون شجریان حتی هنگامی که دو پرده پائین‌تر قطعه را اجرا کرد؛ بازهم موفق نشد قطعه را آنطور که موردنظر است؛ اجرا کند.

سهراب پورناظری بدون شک نقطه قوت این کنسرت بود. او با تکنوازی‌هایی که تماشاگران را برای دقایقی طولانی ناچار از تشویق می‌کرد؛ باعثشد بسیاری از ضعف‌های کنسرت به کلی دیده نشود و مردم سالن را با رضایت ترک کنند.

نکته‌ی مهم دیگر این اجرا؛ تحت تاثیر بودن پسر از پدر بود. با اینکه همایون شجریان اعلام کرد و در ورای کنسرت هم کاملا پیدا بود که به عمد می‌خواهد خطش را از پدر جدا کند اما مشهود بود که او همچنان تحت تاثیر محمدرضا شجریان(استاد آواز ایران) است. در تمام قطعه‌ها به‌رغم کنترل شدید ازسوی آهنگساز آن(تهمورس پورناظری) به راحتی می‌شد دریافت که چهچه‌های پدر به وضوح به گوش می‌رسد.

در این کنسرت همه‌ی قطعات آلبوم " نه فرشته‌ام نه شیطان " اجرا شد. این آلبوم‌ از آثار رسمی استودیویی همایون شجریان و تهمورس پورناظری است که در اسفند ۹۲ توسط ایران‌گام با ۸ قطعه اصلی با تیراژ ۵۰ هزار نسخه‌ای منتشر شد. این آلبوم در برکلی، لس آنجلس، استانبول و تهران ضبط شده است. آهنگسازی کل قطعات از تهمورس پورناظری است. تنظیم آن نیز از تهمورس پورناظری. آهنگساز آن هم آهنگساز معروف آمریکایی؛ دیوید گارنر است.

این مجموعه حاصل جمع شدن ۸ موسیقی مختلف است. هرکدام از قطعه‌های این آلبوم با آهنگسازی، سازبندی، تنظیم و فرم‌های مختلف آهنگسازی کار شده است. تمام قطعه‌های آلبوم باکلام هستند و شعرها از میان آثار شاعرانی چون مولانا، محمدرضا شفیعی کدکنی، هومن ذکائی، سیمین بهبهانی و حسین منزوی انتخاب شده‌اند.

صدرالدین حسین‌خانی(تهیه‌کننده آلبوم " نه فرشته‌ام، نه شیطان ") درباره سرمایه تهیه این آلبوم گفت: ۱۲۰ هزار دلار برای آغاز ضبط آلبوم سرمایه‌گذاری کردیم که مربوط به ۳ سال پیش است و تاکنون حدود ۲۰۰ هزار دلار برای این آلبوم شده است.

تهیه کننده این کنسرت محمد حسین توتونچیان، صدابردار: غلامرضا صادقی، فرشاد شکوه فر، مدیر صدا: کمال جهانبخش، طراح گرافیک و تصویرساز: پونه میرلو است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز