خبرگزاری کار ایران

رئیس واحد ایمنی و فنی آذرآب:

حوادث کار در شرکت صنایع آذرآب اراک کاهش 40 درصدی دارد

حوادث کار در شرکت صنایع آذرآب اراک کاهش 40 درصدی دارد
کد خبر : ۱۵۲۵۵۵۵

رئیس واحد ایمنی و فنی شرکت صنایع آذرآب اراک با بیان اینکه حوادث کارگری در این شرکت در 5 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است، گفت: حوادث ناشی از کار در آذرآب کاهش 40 درصدی داشته است. این دستاورد به دلیل اقدامات و تلاش‌های انجام شده در واحد HSE ایجاد شده است. خطر صدمات ناشی از کار، زمانی کاهش می‌یابد که اقدامات ایمنی مناسب در محل کار وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد بیات در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: هدف از اجرای HSE (ایمنی و بهداشت) حفاظت از کارگران صنعتی، ماشین‌آلات، تأسیسات، سازه‌ها و محیط‌زیست است. مهمترین سرمایه هر سازمان نیروهای انسانی آن است که باید حفاظت از این نیروها در رأس امور قرار گیرد. ایمنی و بهداشت در شرکت صنایع آذرآب از جایگاه مناسبی برخوردار است. در سال جاری بیش از 2000 فقره حواله لباس ایمنی برای کارکنان این شرکت صادر شده است.

وی ادامه داد: در بخش ایمنی، انجام بازرسی روزانه از تمامی کارگاه‌ها، ابزار و تجهیزات و فرایندهای کاری مورد استفاده و موجود در کارگاه‌ها به منظور کشف و شناسایی خطرات احتمالی و تلاش در جهت ایمن‌سازی شرایط کاری و ارائه راهنمایی و تذکرات لازم به مسئولین و کارکنان انجام می‌شود. انجام آمورزش‌های ایمنی به صورت چهره به چهره به تمام کارکنان به صورت مستمر و همچنین ارائه آموزش‌های مدون در قالب دوره‌های عمومی و تخصصی آموزش ایمنی، از دیگر اقدامات است.

رئیس واحد ایمنی و فنی شرکت صنایع آذرآب اراک اظهار داشت: در واحد ایمنی، بازنگری دستورالعمل ها و رویه‌های موجود و اعمال اصلاحت لازم مطابق الزامات نسخه 2015 سیستم‌های 9001ISO، 14001ISO، 45001ISO، بررسی و تحلیل و ریشه‌یابی حوادث ناشی از کار و رویدادها به منظور کشف علل وقوع آنها و صدور درخواست اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه برای آنها به صورت ماهانه و سالانه مطابق دستورالعمل 077HSI-، انجام فرایند شناسایی و ارزیابی ریسک اماکن پرخطر مطابق با روش اجرایی 009HSP-، و نظارت مستمر بر رعایت قوانین ایمنی از سوی کارکنان و برخورد با تخلفات احتمالی متخلفین نیز صورت می‌گیرد.

بیات تصریح کرد: ارزیابی صلاحیت ایمنی پیمانکاری پیش از ورود آنها به کارخانه با هماهنگی واحد حراست و صدور مجوز ایمنی اشتغال به کار برای آنها، حضور مستمر در جلسات کمیته راهبردی HSE و همچنین جلسات متعدد هسته کیفی واحدهای مختلف، برگزاری 24 مورد مانور واکنش در شرایط اضطراری و انجام نظارت ایمنی بر فعالیت سایت‌های نصب آذرآب در مواقع لازم از دیگر اقدامات در حوزه ایمنی است.

وی بیان داشت: اقدامات صورت گرفته در حوزه تأمین تجهیزات ایمنی، پیگیری در جهت خرید نیازمندی‌های اقلام ایمنی در سال به منظور تأمین به موقع و کافی اقلام ایمنی با کیفیت، انجام پیگیری‌های لازم به منظور تأمین به موقع و کافی اقلام ایمنی با کیفیت، انجام پیگیری‌های لازم به منظور خرید فیلتر و یا ماسک تنفسی مناسب برای جوشکاران و پیگیری استقرار سیستم فرهنگ ایمنی و تهیه مدارک و مستندات لازم در این خصوص نیز در این حوزه صورت گرفته است.

رئیس واحد ایمنی و فنی شرکت صنایع آذرآب اراک به فعالیت‌های انجام شده در قسمت بهداشت صنعتی اشاره داشته و تأکید کرد: انجام معاینات دوره‌ای پیش از استخدام به صورت اختصاصی و معاینات موردی برای تغییر شغل، پیگیری ارجاعات معاینات دوره‌ای، اعلام نظر در خصوص کارکنان قراردادی برای تمدید قرارداد به صورت موردی، اعلام نظر در خصوص پرسنلی که به دلایل پزشکی محدودیت انجام کار دارند و اعلام محدودیت‌های مربوطه و بررسی ماهانه نسخ درمانی کارکنان عضو صندوق بازنشستگی آینده‌ساز مربوط به اراک و دفتر تهران با همکاری پزشک، در بخش بهداشت صنعتی صورت گرفته است.

بیات ابراز داشت: همچنین نظارت بر انجام سم‌پاشی و طعمه‌گذاری در کارگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، آفیها، کانتین و ...، بازرسی از وضعیت روشنایی کارگاه‌ها و اعلام نواقص احتمالی، بازرسی روزانه از کانتین موادغذایی و آبدارخانه‌ها و تکمیل و ارسال گزارش نواقص احتمالی، بازرسی بهداشتی روزانه از سرویس‌ها، آفیس‌ها، استراحتگاه‌ها و خطوط کارگاه‌ها و گزارش اعلام نواقص، بایگانی نامه‌ها و پرونده پزشکی کارکنان معاینات دوره‌ای و همچنین پرونده پزشکی پرسنل بازنشسته در سال جاری، پیگیری در خصوص تهیه کارت بهداشت پرسنل کانتین و آبدارچیان در دوره زمانی 6 و 12 ماهه از دیگر اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون است.

وی اضافه کرد: بازرسی بهداشتی از سرویس‌های حمل‌ونقل شرکت، انجام بازرسی موردی از کارگاه‌های رنگ‌پاشی اسیدشوتی و ....، تکمیل فرم‌های شناسایی و ارزیابی اولیه عوامل زیان‌آور کارگاه و همچنین زمان‌سنجی جهت اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور، نظارت مؤثر بر اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور شغل راننده لیفتراک، تجزیه و تحلیل نتایج معاینات شغلی و مقایسه با مواجه‌هات فردی با عوامل زیان‌آور محیط کار و تهیه گزارش تحلیلی و ارجاعات تخصصی شاغلین و بررسی شرایط محیط کار از نظر انطباق آنها با نظریه نهایی پزشک متخصص طب کار در خصوص شرایط ادامه بکار کارگران و یا تغییر محل کار آنان و اعلام نظر، بخش دیگری از اقدامات است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز