خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت هپکو اراک:

واردات ماشین‌آلات راهسازی و معدنی با اقدامات کارشناسی مهندسین هپکو انجام گیرد

واردات ماشین‌آلات راهسازی و معدنی با اقدامات کارشناسی مهندسین هپکو انجام گیرد
کد خبر : ۱۵۲۲۵۷۰

مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: اگر کشور نیازمند واردات ماشین‌آلات راهسازی و معدنی و استفاده از منابع خارجی در کشور دارد، باید بر اساس نظرات و با اقدامات کارشناسی شده از سوی هپکو و مهندسین این شرکت انجام گیرد تا سرمایه‌های ملی کشور اتلاف نشود.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: هپکو همواره بیان کرده است که اگر نیاز به واردات و استفاده از منابع خارجی در کشور است باید با توجه به تخصص، تجربه و پتانسیل فنی و مهندسی این شرکت صورت گیرد.

وی ادامه داد: قطعاً استفاده از پتانسیل فنی، علمی و مهندسی هپکو در این راستا به بهره‌برداری بهینه و درست از منابع مالی و ارزی کشور ختم می‌شود. دلیل مهمتری که در این راستا وجود دارد، این است که ماشین‌آلات دیگری به انبوه ماشین‌آلاتی که در گذشته به کشور وارد شده است، اضافه نشود.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک با تأکید بر اینکه هپکو یک صنعت صنعت‌ساز است، اظهار داشت: این شرکت در مسیر تولید با تعداد زیادی از صنایع پایین‌دستی و صنایع تأمین‌کننده در استان و کشور مرتبط است و به طور قطع رشد و رونق تولید در این شرکت به رونق تولید در شرکت‌های دیگر می‌انجامد.

کاظمی تصریح کرد: هپکو به لحاظ تأمین نقدینگی، رفع موانع تولید، تأمین ارز مورد نیاز از دولت چهاردهم توقع همکاری دارد، تا از ظرفیت شرکت در حوزه ساخت و مونتاژ ماشین‌آلات راهسازی و معدنی و پروژه‌های صنعتی استفاده شود و زمینه جذب نیروهای جوان و متخصص و رشد اشتغال بیش از پیش فراهم گردد.

وی با اشاره به اینکه روند حمایت از صنایع و رفع موانع تولید در دولت چهاردهم با قدرت ادامه داشته باشد، بیان داشت: از دولت چهاردهم انتظار می‌رود روند حمایتی خود را از صنایع کشور و به خصوص شرکت هپکو به عنوان یک شرکت تأمین‌کننده زیرساخت‌های عمرانی کشور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک تأکید کرد: شرکت هپکو در حال حاضر بیش از 60 هزار میلیارد ریال قرارداد قطعی منعقد کرده که برای تداوم موفقیت‌های خود به حمایت دولت چهاردهم نیاز دارد. در این راستا انتظار می‌رود با حمایت‌های دولت چهاردهم روند تولید بیش از گذشته رونق یابد.

کاظمی ابراز داشت: شرکت هپکو اراک در بازه زمانی سال گذشته و در سال جاری بیش از 20 نوع محصول راهسازی، معدنی و پروژه‌های صنعتی و کشاورزی را در دست تولید و تحویل دارد. امروز خطوط مونتاژ ظرفیت پذیرش محصول جدید را ندارد و این افتخار نصیب هپکو شده که تمامی خطوط و سالن‎‌های آن فعال است.

وی اضافه کرد: از تیر ماه سال 1401 تا تیر ماه سال 1403 با حضور هیئت‌مدیره جدید و با حل مشکلات ارزی، مالی و تخصیص ارز، رشد خوبی در شرکت حاصل شده است. به طوری که در این بازه زمانی به لحاظ تعداد دستگاه، 360 دستگاه با رشد 195 درصدی تولید شده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز