خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مرکزی:

بنزین سوپر در اولویت تولید قرار ندارد / اولویت تولید با بنزین یورو 4 است

بنزین سوپر در اولویت تولید قرار ندارد / اولویت تولید با بنزین یورو 4 است
کد خبر : ۱۵۱۹۸۲۱

توزیع بنزین در تمام جایگاه‌های سوخت استان مرکزی با کیفیت یورو ۴

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی به عدم وجود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت این استان اشاره کرده و گفت: به دلیل ناترازی انرژی، بنزین سوپر در کشور و پالایشگاه شازند تولید نمی‌شود و در اولویت تولید قرار ندارد. اولویت تولید با بنزین یورو 4 است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید جمشیدی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی به مناسبت روز خبرنگار، افزود: در تمامی کشور تولید بنزین سوپر بسیار محدود است و مقدار محدودی تنها برای صنایع نظامی و مراکز خاص تولید می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع بنزین در تمام جایگاه‌های سوخت استان مرکزی با کیفیت یورو 4 است و نیاز به هیچ مکملی برای به‌سوزی ندارد. اراک یک شهر آلوده است و به همین دلیل، الزام شده تا تحت هر شرایطی تنها بنزین با کیفیت یورو 4 در تمامی جایگاه‌های سوخت این شهر توزیع گردد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی به عدم صادرات بنزین از کشور اشاره کرده و اظهار داشت: به دلیل ناترازی در مصرف انرژی، به هیچ وجه صادرات بنزین از هیچ کدام از پالایشگاه‌های کشور به دیگر کشورها انجام نمی‌شود. تنها در بخش سوخت‌های هوایی است که مازاد بر تولید وجود دارد.

جمشیدی تصریح کرد: سوخت، پیشران و مولد تولید در کشور است. اگر بخواهیم از خارج از کشور بنزین وارد کنیم و در جایگاه‌های سوخت توزیع کنیم، قیمت تمام شده هر لیتر 380 هزار ریال خواهد بود. بنابراین چاره‌ای نیست جز اینکه باید به سمت انرژی‌های نو و خودروهای برقی حرکت کنیم.

وی به موضوع قاچاق سوخت در سطح کشور اشاره کرده و بیان داشت: استان مرکزی به هیچ عنوان مبداء قاچاق سوخت در کشور نیست و جزء استان‌هایی است که میزان قاچاق سوخت در آن بسیار جزئی است. بنابراین نگرانی در این حوزه در سطح این استان وجود ندارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی تأکید کرد: طبق الزام وزارت نفت، 90 درصد مردم باید از کارت‌های بنزین شخصی در جایگاه‌های سوخت استفاده کنند. اما متأسفانه هم‌اکنون در استان مرکزی 69 درصد مردم از کارت‌های بنزین شخصی و 31 درصد مردم نیز از کارت‌های بنزین آزاد استفاده می‌کنند.

جمشیدی ابراز داشت: طبق قانون به جایگاه‌هایی که زیر 150 هزار لیتر در روز توزیع بنزین دارند باید تنها یک کارت بنزین آزاد اختصاص دهیم. در این رابطه به علت آنکه هیچ جایگاهی در استان مرکزی بالای 150 هزار لیتر در روز مصرف بنزین ندارد، بنابراین به تمامی جایگاه‌های سوخت یک کارت اختصاص داده‌ایم.

وی به حجم مجاز استفاده از کارت‌های بنزین آزاد در جایگاه‌های سوخت اشاره داشته و اضافه کرد: کارت‌های بنزین آزاد در جایگاه‌های سوخت روزانه تنها مجوز 250 تراکنش را دارند. بعد از استفاده از این حجم، کارت‌ها قفل می‌شوند و دوباره روز بعد شارژ می‌گردند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی با بیان اینکه مصرف روزانه بنزین در این استان کمتر از میانگین کشوری است، گفت: میانگین مصرف بنزین روزانه در استان بین یک میلیون و 800 هزار لیتر تا 2 میلیون و 400 هزار لیتر است.

جمشیدی افزود: 104 جایگاه سوخت مایع و 62 جایگاه سوخت CNG در استان مرکزی وجود دارد که عملیات سوخت‌رسانی را به جامعه هدف انجام می‌دهند. در این راستا تأسیسات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی منحصر به فرد بوده و از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار است.

وی به استراتژیک بودن انبار نفت سردار شهید رحیم آنجفی نیز اشاره کرده و ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی از طریق خطوط لوله نفت و مخابرات، مخزن‌دارهای راه‌آهن و خودروهای سنگین به 9 تا 10 استان دیگر سوخت‌رسانی می‌کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی اظهار داشت: هیچگونه کمبودی در استان و انبار نفت منطقه وجود ندارد. سوخت جایگاه‌ها با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای حمل می‌شود و گاهی اوقات تأخیر در تحویل سوخت به یک جایگاه به دلیل حوادث غیرمترقبه جاده‌ای و یا خرابی نفت‌کش‌ها دور از انتظار نیست.

جمشیدی به تعداد شرکت‌های ملی که در راستای توزیع فرآورده‌های نفتی در کشور فعالیت می‌کنند اشاره داشته و تصریح کرد: 37 منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در کشور وجود دارد که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی در شهرستان شازند یکی از آنها است.

وی به مصوبات آخرین سفر هیئت دولت به استان مرکزی اشاره کرده و بیان داشت: در سفر شهید جمهور و هیئت دولت به این استان مصوب شد، مجموعه وزارت نفت 2200 میلیارد ریال در قالب اجرای مسئولیت‌های اجتماعی، در استان مرکزی هزینه کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی در خصوص واگذاری ساختمان این شرکت در مقابل بیمارستان ولیعصر اراک برای پارکینگ این بیمارستان، تأکید کرد: این شرکت بر اساس موازین، قوانین و مقرارت آمادگی تهاتر دارد.

جمشیدی ابراز داشت: طبق دستور مقام عالی وزارت، شرکت نفت در صورتی ساختمان خود در مقابل بیمارستان ولیعصر اراک را به دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برای ساخت پارکینگ اختصاص خواهد داد که زمین یا ساختمانی را در ازای آن، در داخل شهر به این شرکت واگذار کنند تا امور مردم مختل نشود.

وی اضافه کرد: معرفی هر چه بیشتر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی، از زبان اصحاب رسانه می‌تواند برای مخاطبان و جامعه مفید و مثبت باشد. بر این اساس انتظار می‌رود رسانه‌ها در راستای ناترازی سوخت و استفاده بهینه از انرژی، فرهنگ‌سازی ویژه داشته باشد و بیشتر از گذشته قلم بزنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز